عضو شورای شهر شیراز گفت: ساختمان دیتا سنتر شهرداری شیراز بهمن‌ماه افتتاح و سازمان فناوری شهرداری به این محل منتقل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 05 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری شورای شهر شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: قرار بود شهرداری این کلانشهر لایحه ساماندهی کسب و کار‌های نوپا را به شورا تقدیم کند که ما منتظر اقدام شهرداری هستیم.

لیلا دودمان افزود: در زمینه تهیه لایحه کسب و کار‌های نوپا از شهرداری خواسته شده ظرف ۲ هفته آن را تهیه کند و به شورا ارائه دهد که اکنون ۲ ماه از آن زمان می‌گذرد و هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

او ادامه داد: ساختمان دیتا سنتر شهرداری شیراز بهمن ماه رونمایی و سازمان فناوری شهرداری به این محل منتقل می‌شود و ساختمان قدیم آن به مکانی برای کسب و کار‌های نوپا تبدیل خواهد شد و برای تامین تجهیزات مورد نیاز این مرکز تا چندماه پیش حدود ٣٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با دلیل بالا رفتن قیمت ارز این هزینه اکنون به٢۰٠ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز در ادامه گفت: تا روز شیراز سال آینده (اردیبهشت ۱۴۰۰) بیش از ۴١ پروژه هوشمندسازی در شهر شیراز به بهره برداری می‌رسد.

دودمان افزود: امسال ۴١ پروژه به عنوان پروژه‌های اولویت دار حوزه هوشمند سازی در شیراز تعریف شده که ٣۴ درصد آن‌ها در بهمن امسال و ۵۶ درصد نیز در روز شیراز رونمایی خواهند شد.

او بیان کرد: در بهمن ماه یک روز با عنوان هوشمندسازی شهر شیراز نامگذاری شده است که در این روز نیز ٣٧ پروژه اولویت دار حوزه هوشمند سازی رونمایی می‌شود.

دودمان افزود: ٣٧ درصد پروژه در حوزه هوشمندسازی مربوط به طرح شهروند هوشمند است که از جمله آن‌ها می‌توان به کیف پول شهروندی که قرارداد آن در حال انعقاد است، حساب کاربری شهروندی، پارک هوشمند و سایر موارد اشاره کرد.

او اظهار داشت: همچنین ٣١ درصد این پروژه‌های مربوط به حوزه حمل و نقل، ٢٠درصد حکمروایی هوشمند ١٠ درصد حوزه‌های زیرساخت هوشمند و ٢ درصد در زمینه محیط زیست است.

دودمان گفت: برای هوشمندسازی شهر شیراز با مشکلات بسیاری روبرو هستیم که از آن جمله این مشکلات می‌توان با تغییر رویکرد مدیران شهرداری از سنتی با رویکرد مدرن اشاره کرد، البته با توجه به وجود تحریم‌ها در زمینه تامین تجهیزات نیز مشکلات بسیاری وجود دارد.

او با اشاره با برخی مزیت‌های هوشمندسازی از جمله کاهش سفر‌های درون شهری و شفاف سازی فعالیت‌های مدیریت شهری گفت: با توجه به این موضوع هوشمندسازی باید یکی از اولویت‌های مدیریت شهری باشند و شهرداری با توجه به اینکه خدمات ارائه می‌دهد باید فعالیت‌های خود را به سمت شاخصه‌های هوشمند سازی ببرد که این زمان بر و سخت است.

دودمان از افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌ها به عنوان یکی دیگر از اهداف آینده طرح هوشمند سازی شهر شیراز یاد کرد و گفت: البته هوشمند سازی تنها با معنای استفاده از یک ابزار نیست بلکه هوشمند سازی یک فرایند کامل است که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با اشاره به اجرای طرح نظارت هوشمند در میدان میوه و تره بار این شهر و اینکه کرونا فرصت مناسبی برای استفاده از سیستم‌های هوشمند فراهم کرده افزود: کرونا فرصت مناسبی برای هدایت کار‌ها به سمت هوشمندسازی ایجاد کرده تا آمد و رفت در سطح شهر کاهش یابد.

او نوید رونمایی ۴عنوان کتاب کودک و انتخاب اولین منتخبان شورای شهر کودکان از میان شورا‌های دانش آموزی مدارس شیراز با همکاری آموزش و پرورش داد و گفت:با هدف حرکت بهتر به سمت هوشمندسازی تا بهمن امسال تمام مراکز فرهنگی و گردشگری شهرداری شیراز از جمله باغ جهان نما به سیستم وای فای رایگان مجهز می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار