پادشاه فصل‌ها که از راه می‌رسد، کوچه پس کوچه های شهر هم یکی یکی رنگ طلا می‌گیرد. دسته دسته برگ های زرد و نارنجی از شاخه های درختان وداع می‌کنند و با پیچ و تابی تماشایی در دامن خیابان و کوچه های آسفالت شده رها می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 04 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هوهوی باد سرد خزان بی خیال شلوغی‌ها و همهمه‌های زندگی مردمان شهر در گوشه و کناره‌ها می پیچد و برگ های بی جان و بی رمق هزار رنگ را در آغوش کشیده و خش خش کنان تا ناکجاآباد با خود به همراه می‌برد.

باید در غروب یک روز پاییزی پشت پنجره نشست و همه این اتفاق های زیبا را دید. اگر هم بارانی ببارد که چه بهتر، باید به دل خیابان ها زد و روی برگ های خیس راه رفت و بوی خاک نم خورده از باران خزان را به عمق ریه ها کشید.

پاییز سراسر زیبایی است و حالا که این طلایی ترین فصل خدا از راه رسیده، شهرمان هم دیدنی‌تر از روزهای دیگر شده است.

این روزها می توان جادوی زیبایی پاییز را با همه وجود در بلوار و محوطه تاریخی تاق بستان، سراب خوش آب و هوای قنبر و پارک های پردرخت شرقی و غربی کرمانشاه لمس کرد و روی برگ های پاییزیشان قدم زد و خاطره ثبت کرد.

"پاییز کرمانشاه تماما جاذبه است برای کسانی که عاشق زیبایی های این فصل هستند"، این مطلب را رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان می‌گوید.

حمیدرضا کرمی در ادامه به جاذبه های گردشگری مهم کرمانشاه در فصل پاییز اشاره می کند و به ایسنا می گوید: پاییز کرمانشاه به واسطه تعداد بالای درختان شهر در دو نقطه بسیار دیدنی است، یکی سراب قنبر در جنوب شهر با باغاتی که رودخانه‌ای از دل آنها می گذرد و دیگری در شمال شهر و جاذبه هایی زیادی که در این بخش داریم. از بلوار کم نظیر تاق بستان به طول بیش از سه کیلومتر گرفته تا محوطه تاریخی تاق بستان با درختان کهنسال و پارک های شرقی و غربی که مجموعه ای از جاذبه های پاییزی را شکل داده‌اند.

وی ادامه می دهد: باوجود اینکه چندسالی است که همانند تعداد دیگری از شهرهای ایران، برگ های پاییزی خیابان های کرمانشاه جمع آوری نمی شود، اما متاسفانه نتوانسته ایم از این همه زیبایی در بعد تبلیغات گردشگری برای شهرمان کاری کنیم. تمام کاری که در این مدت انجام می شود منحصر به این شده که تعدادی از عکاسان، عکس هایی را از این زیبایی ها می گیرند و در پیج های شخصی خود در فضای مجازی منتشر می کنند، درحالی که باید پا را فراتر از این کارها بگذاریم.

این فعال گردشگری کرمانشاه معتقد است، برگزاری فستیوال و نمایشگاه های عکاسی همزمان با برگ‌ریزان پاییزی در فضای بازی همچون بلوار تاق بستان می تواند تا حدودی به معرفی گردشگری پاییزی کرمانشاه کمک کند، همان کاری که امسال هم شهرداری آن را در دستور کار قرار داده است.

وی می گوید: همچنین باید این زیبایی ها را از طریق وب سایت های تخصصی چند زبانه گردشگری که هم اکنون فاقد چنین ظرفیتی در استان هستیم، نشان دهیم.

البته زیبایی‌های پاییز فقط در خیابانها و کوچه های شهر کرمانشاه جلوه گری نمی کند، در خیلی از شهرهای استان هم پاییز ردای پادشاهی‌اش را همه جا پهن می کند و چشم ها خیره‌اش می‌شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه در ادامه صحبت هایش به زیبایی های پاییزی شهرستان های کرمانشاه هم اشاره ای می کند و می گوید: شاید خیلی از گردشگران علاقمند به پاییز ندانند که در استان کرمانشاه دو باغ شهر داریم، یکی شهر هرسین با درختان چنار و میوه در سراب معروفش و دیگری صحنه و جاذبه کم نظیر سراب دربندش و باغ هایی که در دل این شهر هستند. در منطقه اورامانات هم درختان گردو و انار در این فصل از سال طبیعت چندرنگی را به نمایش می گذارند. همچنین در منطقه جلالوند و عثمانوند نیز درختان پرانبوه بلوط در برگ ریزان پاییزی شکوه خاصی را به این منطقه می‌بخشند.

کرمی در ادامه اضافه می کند: با وجود همه این ظرفیت‌ها باید برگزاری تورهای عکاسی و گردشگری را بیشتر از قبل مورد توجه قرار دهیم.

این فعال گردشگری در پایان خواستار راه اندازی یک پیاده راه استاندارد برای عکاسی و گردشگری پاییزی در شهرهای پر ظرفیت و بویژه در بلوار تاق بستان کرمانشاه شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار