مدیرعامل آبفا البرز با بیان ‌اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آب شرب مورد نیاز استان از منابع زیرزمینی تامین می شود، گفت: چاه های آب شرب دیگر توان تامین آب کافی برای جمعیت استان را ندارند.
کد خبر: ۹۱۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 04 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» ذوالفقار مهدی زاده در دیدار با نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران عامل شرکتهای توزیع نیروی برق وآب منطقه ای استان پیرامون آخرین وضعیت منابع و توزیع آب شرب و جمع آوری و دفع فاضلاب در استان گفت وگو کرد.

مهدی زاده اظهار کرد: به دنبال یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی در البرز که از اوایل امسال آغاز شد علاوه بر حذف موازی کاری بین دو شرکت هزینه های بالا دستی و ایجاد زیر ساختهای مناسب در روستاها، کاهش می یابد و در این راستا از درآمدهای شهری برای توسعه زیرساختهای آب و فاضلاب روستاها و افزایش کیفی آب آنها هزینه خواهد شد.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی و چاهها تامین می شود گفت: چاههای آب شرب دیگر توان تامین آب لازم و کافی جمعیت استان را ندارند و به همین دلیل در سفر اخیر وزیر نیرو به البرز کلنگ احداث مدول سوم تصفیه خانه آب شماره دو کرج زده شد تا ۲۰ میلیون متر مکعب آب تخصیص داده شده از سد طالقان جایگزین بخشی از آبهای زیرزمینی شود و همچنین عملیات احداث تصفیه خانه سوم کرج نیز دردست اقدام است.

وی همچنین در خصوص برخورداری مردم از تصفیه خانه فاضلاب افزود: گرچه طی هشت سال اخیر با تلاش فراوان نسبت برخورداری مردم استان از دفع بهداشتی فاضلاب از ۱۶ به ۳۲ درصد افزایش یافته، اما همچنان در رده بیستم کشور هستیم و عقب ماندگی در این بخش به خاطر منابع مالی محسوس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار