ارجمند با اشاره به افزوده شدن یک فوتی جدید به جمع جان باختگان کرونا در جهرم، گفت: مجموع افراد فوت شده ناشی از این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر به ۹۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۱۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 02 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سیدمجید ارجمند»  از شناسایی ۷۰ بیمار جدید مبتلا به «کرونا» در روز گذشته خبر داد و گفت: این تعداد بیمار از ۱۰۹ نمونه ارسالی به مرکز تشخیص مولکولی کرونا شهرستان جهرم شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به فوت یک بیمار جدید کرونایی نیز اشاره کرد و افزود: همچنین با فوت یک خانم بیمار ۵۰ ساله اهل جهرم، تعداد جانباختگان کرونا در جهرم و خفر به ۹۲ نفر رسید.

 

وی با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز یک شنبه ۱۱ آبان ماه، عنوان کرد: در مجموع از ابتدا تا کنون تعداد بیماران کرونایی در این ۲شهرستان به پنج هزار و ۴۹۸ نفر افزایش یافته است که از این تعداد چهار هزار و ۱۳۱ بیمار با بهبودی کامل از قرنطینه خارج شده اند.

 

ارجمند شمار مبتلایان به کرونا در شهر جهرم را چهار هزار و ۳۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در بخش «کردیان» ۱۹۷ نفر و در بخش «سیمکان» شهرستان جهرم نیز ۱۲۵ نفر بوده است.

 

وی به آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان خفر هم اشاره کرد که تا کنون به ۴۱۶ نفر افزایش یافته و تعداد بیماران جان باخته در این شهرستان بر اثر این بیماری کرونا ۲۲ بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همچنین تعداد ۳۸۷ بیمار کرونایی از دیگر شهرستان های استان فارس نیز به مراکز درمانی شهرستان جهرم جهت مداوا و درمان مراجعه کرده اند.

 

وی بهترین زمان مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی را ابتدای بروز بیماری دانست و عنوان کرد: عمده فوتی های ناشی از کرونا، پس از مشاهده علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده و همین امر سبب تشدید بیماری در آنها شده است.

 

ارجمند تعداد كل نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کووید۱۹ را تا امروز را بیش از ۱۴ هزار مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هزار و ۳۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی بوده و مراحل درمان خود را سپری می کنند.

 

وی شمار بیماران فوت شده ناشی از این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر را ۹۲ نفر دانست و از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات، شستشوی دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۶ بیمار از بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم ترخیص شدند، عنوان کرد: همچنین تعداد ۳۲ بیمار جدید در این بیمارستان پذیرش شده اند.

 

ارجمند تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۶۵ نفر دانست و گفت: از این تعداد، ۴۲ بیمار در بخش های عمومی و ۹ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار