نماینده رهبر انقلاب در آذربایجان‌شرقی بر ضرورت شکل‌گیری نهضت تبیین علیه جریان تحریف تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 30 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در جمع مسوولان بسیج دانش‌آموزی و دانش‌آموزان بسیجی استان، اظهار داشت: دانش‌آموزان مسوولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آنها مدیریت خواهد شد، بنابراین باید بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در تربیت آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر چه دانش‌آموزان به سمت بسیج دانش‌آموزی سوق یابند به همان میزان از آسیب‌ها مصون خواهند بود، تاکید کرد: توجه کنید، آموزش‌های تربیتی آنها مناسب با سن، ذائقه و زمان حال باشد تا نتایج بهتری را شاهد بود.

آل‌هاشم تبیین گام دوم انقلاب را رسالت مهم بسیج دانش‌آموزی خواند و یادآور شد: بیانیه گام دوم، یک بیانیه و اطلاعیه عادی نیست بلکه منظور حرکت چند سال آینده انقلاب است.

امام جمعه تبریز ایجاد امید، انگیزه و مسوولیت‌پذیری آگاهانه نسبت به آرمان‌های انقلاب را از جمله ماموریت‌های بسیج دانش‌آموزی در راستای حرکت گام دوم انقلاب برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: باید حرکت بسیج دانش‌آموزی در تربیت دانش‌آموزان به‌گونه‌ای باشد که شاهد تحقق گام دوم انقلاب در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده باشیم و سریع‌تر به اهداف مدنظر آن برسیم.

وی ضمن توصیه به پرهیز از اقدامات نمایشی و ظاهری، متذکر شد: تحلیل درست از وضعیت و شرایط موجود، بررسی و هم‌اندیشی و آزاداندیشی در این فضا از الزاماتی است که در راستای گام دوم می‌تواند، تاثیرگذار باشد.

آل‌هاشم استفاده از ظرفیت جوانان بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب و مسوولیت دادن به آنها در گام دوم را موثر عنوان و بیان داشت: نوجوانان و جوانان روحیه ریسک‌پذیری دارند و برای استفاده از این ظرفیت تجارب بزرگان و پیشکسوتان نیز مهم و ارزشمند است.

وی، اهمیت ارتباط بسیج دانش‌آموزی با جوانان را حیاتی خواند و گفت: نقش جوانان به‌قدری مهم است که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته خطاب به جوانان فرانسه خواستار مطالبه‌گری آنها از مکرون برای اقدام احمقانه‌اش در اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام شدند.

نماینده ولی فقیه در استان، توجه به فضای مجازی و استفاده بهینه از این فضا را مهم قلمداد و بیان کرد: تمرکز بسیج دانش‌آموزی در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و تولید محتواهای آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطاب به مسوولان ادامه داد: بسیح دانش‌آموزی برای شبکه شاد و دیگر شبکه‌های اجتماعی چه برنامه‌هایی دارد و چه اقداماتی کرده است؟

آل‌هاشم ادامه داد: فضای مجازی تهدیدها و آسیب‌هایی دارد ولی باید با محتواسازی و تدوین برنامه‌های مناسب تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی در ادامه همچنین مقابله با جریان تحریف را از دیگر موضوعاتی مهم روز دانست و از متولیان بسیج دانش‌آموزی خواست با روایت واقعیت‌های اسلام ناب محمدی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و ... از طریق علما، راویان و رزمندگان مانع از تحریف واقعیت‌ها شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار