فرهاد غلامی گفت:
مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان یبیان کرد : مرزهای ناامنی با برگزاری اردوهای راهیان نور کاملا شکسته شد .
کد خبر: ۹۱۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 27 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، فرهاد غلامی مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان در حاشیه بازدید و دیدار خبرنگاران از یادمان‌های شهداء سیرانبند و بوالحسن شهرستان بانه عنوان کرد: نخستین راهیان نور در کربلا بوده و راوی آن حضرت زینب (ع) بودند.
وی تصریح کرد: با تاسی از فرهنگ عاشورایی، فرهنگ راهیان نور در امتداد دفاع مقدس در کشور ما روز به روز در راستای ترویج دو عنصر جهاد و شهادت رشد و نمو پیدا کرد.
غلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمنان از هر فرصت و ظرفیتی برای تاختن به فرهنگ راهیان نور استفاده می‌کند به دلیل تاثیرگذاری این فرهنگ در تقویت روحیه خودباوری و دشمن‌ستیزی است که این حرکت عظیم فرهنگی داشته است.

غلامی افزود: اردو‌های راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است که عنصر جهاد را در جوانان ما زنده می‌کند از این رو دشمنان به صورت جدی برای مقابله با آن تلاش می‌کنند.
مسوول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: اردو‌های راهیان نور در کردستان و در مجموع شمالغرب کشور در سال ۷۲ همزمان با جنوب کشور آغاز شد که در سنوات گذشته با سیر صعودی بسیار خوبی مواجه بوده است.
وی گفت: سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور از نقاط یادمانی استان کردستان بازدید کردند، اما در سال گذشته به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها این آمار کاهش پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تمام مشکلات، بیش از ۱۱۰ هزار زائر از سراسر کشور از مناطق یادمانی ۸ سال دفاع مقدس در کردستان بازدید کردند که هر کدام ۳ شب در استان اسکان داشتند و در مجموع قریب به ۳۳۰ هزار نفر روز سال گذشته زائر راهیان نور در کردستان حضور داشته‌اند.
اردوی راهیان نور بهترین ظرفیت برای معرفی فرهنگ غنی کردستان است
وی به تاثیرات برگزاری اردو‌های راهیان نور در استان گریزی زد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناساندن سنن و اداب مردم استان به مردمان سایر نقاط کشور، اقتصاد مقاومتی و ... نقش مهمی داشته است.
به گفته غلامی، حضور راهیان نور در مناطق یادمانی ۸ سال دفاع مقدس کردستان تفکر غلط ناامن بودن این منطقه که بعضا وجود دارد را به طور کامل از بین برد.
وی ادامه داد: مرز‌های ناامنی با برگزاری اردو‌های راهیان نور کاملا شکسته شد، مردم آمدند و دیدن کردستان بر خلاف آنچه دشمنان سمپاشی می‌کنند یکی از امن‌ترین نقاط کشور با مردمانی بسیار مهمان‌نواز، انقلابی و ولایت‌مدار است.
مسوول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: آمدن مردم از اکثر نقاط این کشور به کردستان و حضور در مناطق یادمانی موجب آشنایی آن‌ها با نقش مهم کردستان در دفاع از ارزش‌های انقلاب و ایثارگری و از خودگذشتگی مردمان این خطه در طول هشت سال جنگ تحیملی و حتی قبل و بعد از آن آشنا می‌شود.

وی گفت: اردو‌های راهیان نور الان به موضوعی فرامنطقه‌ای تبدیل شده است و به کردستان، کرمانشاه و خوزستان خلاصه نمی‌شود چرا که تا قبل از شیوع این ویروس ما در مناطق یادمان شهدا میزبان مهمانانی از کشور‌های مختلف دنیا بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ از ۴۶ کشور جهان زائر راهیان نور داشتیم که با حضور در این استان از مناطق یادمانی بازدید کردند.
غلامی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های راهیان نور به واسطه شیوع کرونا ویروس به صورت فیزیکی تقریبا غیرممکن بود، گفت: با توجه به شرایط حاصل از بیماری کرونا و عدم برگزاری اردو‌های راهیان نور امسال برنامه‌ریزی شد تا در شبکه‌های مجازی، اردوی راهیان نور ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد:، چون مردم نتوانستند به این مناطق عملیاتی و یادمان‌ها بیایند، راویان را در این مناطق حاضر کردیم تا یاد و خاطره شهدای کردستان زنده شود و در قالب فضای مجازی و شبکه‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی اضافه کرد: راهیان نور در کردستان با ظرفیت ۲۰۰ نفر اسکان آغاز شد و الان با تلاش‌هایی که صورت گرفت، خود مجموعه سپاه ظرفیت اسکان ۶ هزار نفر را دارد.
غلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی راهیان نور در زمان‌های حساس و بحرانی مانند سیل و زلزله و ... مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: وجود ۵۴۰ نفر خادم شهدا در استان کردستان از دیگر ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در ایام کرونایی از این بستر در راستای کمک به مردم در زمینه ضدعفونی معابر و همچنین توزیع بسته‌های حمایتی بهره‌گیری شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار