معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:اجرای هرگونه تور سافاری و آفرود از مبدا استان مرکزی به خارج از استان بدون اخذ مجوزهای لازم ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.
کد خبر: ۹۱۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 27 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سیدحسن حسینی درباره فعالیت‌های سافاری در استان مرکزی افزود: آفرود در استان ممنوع نشده بلکه ورود و خروج خودروهای آفرود به استان در حال ساماندهی است.
حسینی رعایت موارد ایمنی را برای ورود همه گردشگران سافاری الزامی دانست و گفت: در صورت هماهنگی نکردن از ورود خودروها به این مناطق جلوگیری به عمل می‌آید و بنابراین برگزاری هر نوع تور ورودی و یا همایش در هر منطقه از استان مرکزی بدون اخذ مجوزهای لازم ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.
معاون گردشگری استان مرکزی افزود: برگزاری برنامه‌های سافاری و آفرود، با معرفی یک نفر راهنمای گردشگری رسمی (دارای کارت از دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری معتبر استان) به کلوپ سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان و با تایید توسط کلوپ سافاری امکان پذیر است.
وی ادامه داد: برای اجرای هر برنامه سافاری اخذ مجوزهای لازم از کلوپ سافاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان الزامی است.
حسینی افزود: بدیهی است درصورت مشاهده، افراد خاطی و متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه هرگونه تجمع و یا سفر گروهی با تعداد بیش از۳ خودرو، ورودی و یا خروجی از استان، تور سافاری تلقی می‌شود افزود: این موارد نیز شامل مقررات و قوانین سفرهای گروهی و همایش‌ها بوده و نیاز به اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای قانونی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار