مدیر بهزیستی کرج:
مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت: مناسب‌سازی معابر و ادارات این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 26 October 2020

تجهیز آسانسور ادارات به خط بریل/ مناسب‌سازی معابر و ادارات کرج در دستور کار قرار گرفت/ بالاخره درهای جامعه روی معلولان گشوده شد

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا فتاح‌پور با بیان اینکه مناسب‌سازی از حقوق اولیه تمامی آحاد جامعه است، اظهار کرد: در این راستا باید امکان تردد و دسترسی به اماکن عمومی برای همه افراد از جمله جانبازان، معلولان، زنان باردار، کودکان و سالمندان مهیا شود.

وی با اشاره به مناسب‌سازی معابر، پارک‌ها، حمل و نقل عمومی و … عنوان کرد: در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان کرج که به ریاست فرمانداری شهرستان و دبیری بهزیستی برگزار می‌شود، مصوباتی مطابق با دستورالعمل‌های بهزیستی ویژه افراد دارای معلولیت گرفته و کارشناس موضوعی بر اساس آن آغاز به پیگیری و اجرایی شدن در سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط کرد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج با اشاره به علمک‌های حادثه‌آفرین در سطح پیاده‌روهای کرج افزود: این موضوع به صورت ضرب‌الاجل مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس ۷۰ درصد علمک‌های معلق گاز شهر کرج در پیاده‌روها با توجه به عقب‌نشینی منازل مسکونی جنوبی ایمن‌سازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات مصوب‌شده ستاد مناسب‌سازی در راستای نظارت به تمامی پارک‌های کرج گفت: پارک روشندلان در بلوار حصارک با تمامی اصول مناسب‌سازی راه‌اندازی شد و زمین گلبال، سرویس‌های بهداشتی مناسب، مسیریابی و جهت‌یابی با خط بریل در آن جانمایی شده است.

فتاح‌پور ادامه داد: بلوار هوشیار، کاج و جمهوری در کرج و ۷۰ درصد بلوار اصلی به شیار بند و سکه‌ای جهت‌یاب نابینایان تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه ادارات نیز ملزم شدند تا نسبت به نصب علائم حسگر اقدام کنند، بیان کرد: تمام دکمه‌های آسانسورهایی که در سطح ادارات، پاساژها و ابنیه به کار می‌روند با توجه به نامه‌نگاری‌ها با مراجع ذی‌ربط باید به خط بریل و سوت‌های آژیردار مجهز باشند.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج با اشاره به اینکه در مجموع ۵۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان کرج اضافه شد، تصریح کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس در ۶ ماه دوم سال ۹۸ و ۲۴ دستگاه اتوبوس در تیرماه سال جاری به منظور تردد آسان گروه‌های هدف به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان افزوده شد.

وی گفت: تهیه تعدادی وسیله نقلیه در قالب ون مناسب‌سازی‌شده برای خدمات‌رسانی به جامعه جانبازان و معلولین در دستور کار شهرداری کرج و جزو مصوبات مناسب‌سازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار