شهردار کرج با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جمهوری متوقف شده است، گفت: بنا شد پس از کارشناسی مجدد، گزارش آن به شورای شهر ارائه شود و سپس پروژه ادامه یابد یا به طور کامل متوقف شود.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 22 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» علی‌اصغر کمالی‌زاده در جمع خبرنگاران، به تشریح وضعیت تقاطع غیرهمسطح جمهوری پرداخت و اظهار کرد: احداث این تقاطع در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تایید شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده است.

وی در ادامه افزود: ملاک عمل در احداث پروژه‌های جدید مطالعات و حرکت بر اساس طرح‌های جامع شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک است؛ طرح جامع شهری طرح های عمرانی، سطح تراکم و غیره را مشخص و تعریف کرده است.

کمالی‌زاده با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح جمهوری در بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده است، گفت: پروژه تقاطع چهارراه گلزار نیز در این بودجه دیده شده است؛ قصد ما این بود که پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری را به تعویق بیندازیم اما پس از بحث و گفتگو در کمیسیون های مختلف، نظر بنده این بود که چهار راه گلزار نیازمند تقاطع غیرهمسطح نیست.

وی با بیان اینکه جمعیت کرج هر سال ۵ درصد افزایش پیدا می کند، گفت: هر روز بخش بزرگی از جمعیت برای رفتن به تهران به سمت پل فردیس حرکت می‌کند اما پس از احداث بزرگراه شمالی همین جمعیت به سمت شمال استان حرکت می کند و بناست از تقاطع جمهوری گذر کند.

شهردار کرج با بیان اینکه احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری بنا به نظر شورای شهر در اولویت است، تصریح کرد: موضوع جابجایی درختان موضوع مهم و نظر مردم است که به آن احترام می گذارم اما باید این موضوع که با این رشد جمعیت هرسال یک متر به سرانه فضای سبز کرج افزوده می‌شود مورد توجه قرار گیرد؛ این مهم نشان دهنده اهمیت مدیریت شهری کرج به نگهداشت و توسعه فضای سبز است.

وی در بخش دیگری عامل اصلی آلودگی هوا در کرج را وجود خودرو اعلام کرد و افزود: میزان آلایندگی خودرو ها هر روز افزایش پیدا می کند و اکنون سطح ترافیک به میدان شهید آجرلو رسیده است و اگر پروژه اجرا نشود به میدان والفجر نیز می‌رسد.

کمالی‌زاده در رابطه با نظریه‌ای که می گوید با احداث تقاطع غیرهمسطح جمهوری ترافیک به سمت میدان دانشگاه می رود، گفت: پروژه تقاطع های غیرهمسطح در کرج پیش بینی شده است اما با توجه به کمبود منابع نمی توانیم ۴۰تقاطع در یک سال احداث کنیم بلکه هر سال بخشی از این پروژه ها را اجرایی خواهیم کرد.

وی گفت: در طرح جامع تقاطع غیرهمسطح برای میدان دانشگاه دیده شده که ادامه آن از میان دانشگاه آزاد و هنر به تقاطع ارس در بزرگراه شمالی متصل می‌شود و از این شبکه تقاطع غیرهمسطح تشکیل می‌شود؛ شهرداری اصراری بر اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری ندارد اما تکلیفی است که نمایندگان مردم در شورای شهر بر دوش شهرداری گذاشته‌اند و باید انجام شود.

شهردار کرج با اشاره به صحبت نماینده ولی فقیه در استان البرز مبنی بر لزوم انجام مباحث کارشناسی در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری، عنوان کرد: اکنون این پروژه تا ارائه گزارشات کارشناسی به شورای شهر متوقف شده است.

وی گفت: وظیفه مدیریت شهری اجرای طرح تفضیلی است و بنده به عنوان کارشناس می‌گویم این پروژه باید انجام شود؛ ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری رای داده‌اند و تصویب شده است.

شهردار کرج اظهار کرد: اگر شورای شهر مصوبه احداث تقاطع جمهوری را منتفی اعلام کند، پروژه اجرا نخواهد شد. با لغو این مصوبه شهرداری خساراتی همچون هزینه‌های تجهیز کارگاهی پیمانکار و غیره برای آغاز پروژه را متحمل خواهد شد.

وی گفت: سال ۸۴ عملیات اجرایی قطار شهری کرج آغاز شده و تا سال ۹۶ پیشرفت فیزیکی ۳۱ بوده که امروز به ۴۳ درصد رسیده است یعنی سرعت پیشرفت پروژه در این دوره سه برابر دوره‌های قبل بوده است.

شهردار کرج در بخش دیگری با اشاره به خرید ۴۰ دستگاه خودرو اتوبوس برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرج، گفت: بیشترین تعداد اتوبوس در دوسال اخیر به شهر کرج وارد شده است.

وی گفت: جابجایی درختان تقاطع جمهوری بعداز آذرماه انجام می‌شود و پیش بینی شده که عملیات ثمربخش خواهد بود؛ ما هم جزئی از جامعه این شهر هستیم و تمام تلاشمان بر توسعه و بهبود وضعیت شهر است.

شهردار کرج با اشاره به اقدامات این مجموعه طی سال گذشته، اظهار کرد: اگر جابجایی درخت اتفاق بیفتد احداث فضای سبز و توسعه این عرصه در دستور کار قرار دارد، گواه این حرف درختان زیر ۳۰-۴۰ سال موجود در شهر است.

کمالی‌زاده با بیان اینکه در حوزه محیط زیست اقدامات بسیاری خوبی داشته‌ایم، افزود: تصفیه فاضلاب برای استفاده در فضای سبز اقدام بزرگی در مدیریت شهری کرج بوده است.

وی در بخش دیگری به احداث پیاده راه ضلع شرق باغ سیب اشاره کرد و گفت: حفظ محیط زیست برای ما بسیار مهم است و ما در مناطق مختلفی که اجرای پروژه داشته‌ایم به توسعه فضای سبز نیز پرداخته‌ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برخی انتقاد می کنند چرا در نقاط محروم فعالیت نداشته‌ایم، باید پاسخ دهیم که تمامی اقدامات ما در حوزه احداث پارک و فضای سبز در حصارک، کیانمهر، تهیه و نوسازی حمل و نقل عمومی و بسیای دیگر با هدف ارائه خدمت به قشر کم درآمد و محروم کرج افتاده است.

وی با اشاره به طرح شنبه‌های نو اضافه کرد: تنها کلانشهر در کشور هستیم که علیرغم افزایش قیمت ها فعالیت خود را ادامه داده‌ایم و طرح متوقف نشده است در حالی که متحمل هزینه های گزافی شده‌ایم اما ارائه خدمات به مردم اولویت ما بوده است.

شهردار کرج با اشاره به فعالیت مدیریت شهری کرج در پروژه‌های عظیم همچون کنارگذر شمالی و پروژه مترو، ادامه داد: پروژه مترو تعطیل شده بود و با جدیت پیگیر اجرای آن شدیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ پروژه باقیمانده و سعی داریم تا پایان سال به اتمام برسانیم، تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال ۹۹ مصوب شده است.

کمالی‌زاده در رابطه با غیب شدن سطل‌های زباله مقابل خانه‌ها، ادامه داد: این طرح با هدف نظم‌دهی و فرهنگ‌سازی جمع‌آوری زباله‌ها در سطح شهر اجرایی شده و سطل‌های مکانیزه جایگزین این سطل‌های توری خواهیم کرد؛ البته معتقدیم باید پیشتر فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه هرساله در فصل سرما گرمخانه‌ها فعال شده‌اند، ادامه داد: هیچ گزارشی مبنی بر فوت کسی بر اثر سرما در کرج نداشته‌ایم.

شهردار کرج با بیان اینکه ما طرح پروژه میدان جمهوری را با هدف تسهیل تردد شهروندان تعریف کرده‌ایم، اضافه کرد: مزایای این طرح بیشتر از معایب آن است و در کوتاه مدت وبلند مدت شاهد آن خواهیم بود.

وی افزود: جمعیت استان البرز و کلانشهر کرج چندین برابر شده است و به نسبت جمعیت و نیازها باید احداث پروژه داشته باشیم تا در مسیر توسعه قرار بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار