فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: استان فارس و کلانشهر شیراز تاکنون وضعیت قابل قبولی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک داشته و این انتظار وجود دارد که کماکان نیز شهروندان به رعایت این دستورالعمل‌ها شامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در معابر عمومی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 18 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری بعد از حضور در محل کار خود از دوران مبارزه با بیماری کرونا سخن گفت و افزود: بعد از انجام تست مجدد و اطمینان از سلامت کامل و ناقل نبودن، امروز یکشنبه در محل کار خود حاضر شدم.
فرماندار شیراز اظهار داشت: در اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه ۹۹ چندین بازدید حضوری از مناطق محروم، حاشیه‌ شیراز و بافت تاریخی این کلانشهر داشتم و در جلسات متعددی نیز شرکت کردم که احتمالا در زمان یکی از همین مراسم‌ها به کرونا مبتلا شدم.
امیری ادامه داد: اوایل مهرماه به دلیل بروز علایم بیماری تست کرونا دادم که روز بعد انجام این تست پاسخ آن مثبت اعلام شد، ضمن اینکه دو روز قبل از انجام آزمایش، با بروز این علایم خود را در منزل قرنطینه کردم.
وی اظهار داشت: با وجود داشتن بیماری زمینه‌ای وضعیتم به گونه‌ای نشد که نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشم و تمام طول دوره درمان در قرنطینه خانگی سپری شد.
فرماندار شیراز، سرفه‌های خشک، بدن درد و تب را از علایم دوران اوج بیماری خود عنوان کرد.
وی با بیان این مطلب که در طول تحمل دوران بیماری کرونا، امور را به صورت دورکاری دنبال می کرده است، افزود: امور جاری با مدیریت معاونت‌های مختلف فرمانداری شیراز پیگیری و در صورت نیاز با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می شد.
امیری اظهار داشت: به دلیل رعایت نکات ایمنی و استفاده از ماسک، هیچ یک از کارکنان فرمانداری شیراز در زمان نهفتگی بیماری من به آن دچار نشدند.
فرماندار شیراز به دلیل رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا توسط اکثریت اهالی شیراز، از آنها قدردانی کرد و افزود: رعایت نکات ایمنی ناشی از شیوع کرونا در بین اهالی فارس و شهر شیراز بارها مورد تقدیر مسئولان ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت قرار گرفته است.
فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: استان فارس و کلانشهر شیراز تاکنون وضعیت قابل قبولی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک داشته و این انتظار وجود دارد که کماکان نیز شهروندان به رعایت این دستورالعمل‌ها شامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در معابر عمومی اقدام کنند.
وی با بیان این مطلب که تحمل درد و رنج ناشی از ابتلا به کرونا برای بعضی افراد که دچار نوع سخت این بیماری می شوند بسیار دشوار است،تصریح کرد: زدن ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها باید همواره مدنظر شهروندان قرار داشته باشد و مردم سعی کنند در صورت امکان در محیط های شلوغ حاضر نشوند تا در حد امکان از ابتلا به این ویروس مصون بمانند.
امیری به دستورهای استاندار فارس و مصوبات اخیر ستاد مبارزه با بیماری کرونا این استان نیز اشاره و تاکید کرد: با پیگیری فرمانداری شیراز تیم‌های نظارتی از امروز یکشنبه با شدت بیشتری بر رعایت این مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل بیماری کرونا نظارت خواهند کرد و این موارد با قاطعیت پیگیری خواهد شد.


تا ظهر شنبه 26 مهرماه جاری، ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت قبل از این زمان، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار