مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد: این استان مهاجرپذیر برای رفع کاستی فضای آموزشی به اعتبار بیشتر و مشارکت های مردمی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 18 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمد دلاوریان اظهار داشت: سالانه ۱۲ هزار نفر به دلیل مهاجرت پذیری  به دانش آموزان البرز اضافه می‌شود که تامین کلاس درس برای آنان تنها از طریق تخصیص اعتبارات ملی - استانی امکان پذیرنیست.

وی با اشاره به اینکه  ازابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای ساخت و نوسازی مدارس البرزتخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی امسال استان  حدود ۶۸ میلیارد تومان اعلام شد که تا کنون ۴۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

 درسال ۹۹ همچنین اعتبارات استانی ۲۶ میلیارد تومان بوده که تا کنون مبلغی از این محل برای ساخت فضای آموزشی درالبرزاختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی برای تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و تامین تجهیزات اختصاص می یابد،اضافه کرد: برای ساخت پروژه های آموزشی جدید درالبرز نیازبه تامین اعتبارازمحل اعتبارات استانی و خیرین داریم.

دلاوریان تصریح کرد: به ازای هر ۵۰۰ دانش‌آموز جدید که به چرخه آموزشی استان اضافه می شود نیاز به ساخت حداقل یک مدرسه ۱۲ کلاسه داریم که تامین هزینه آن ازمحل اعتبارات استانی - ملی امکان پذیر نخواهد بود.

وی به ناکافی بودن بودجه استانی برای تخریب و نوسازی مدارس پرداخت وعنوان کرد: تا پیش ازافزایش قیمت ها برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه حدود هفت  میلیارد تومان بودجه مورد نیاز بود درحالی که دراین شرایط نوسانی به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرزادامه داد: اعتبارات استانی حتی برای ساخت یک مدرسه پاسخگو نیست لذا برای شروع پروژهای آموزشی جدید درالبرز که ازنظر سرانه آموزشی در ردیف آخراستان ها قرار دارد، نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی و نگاه ویژه مسوولان درسطح ملی داریم.

وی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان البرز به ازای هر دانش‌آموز ۳ مترمربع است در حالی که استاندارد آن ۸.۳۹ مترمربع و سرانه کشوری ۵.۲۱ است.

دلاوریان  به مشارکت بیش از ۵۰ درصدی خیرین مدرسه ساز درساخت فضاهای آموزشی البرز طی ۲۱ سال گذشته درالبرز اشاره کرد و یادآورشد: تا کنون همت والای خیرین نیک اندیش استان را از بحران فضای آموزشی نجات داده است.

وی به افزایش بی نظیر اعتبارات ملی پروژه ها آموزشی دردولت تدبیر و امید درالبرزپرداخت و اضافه کرد: به عنوان نمونه طی دو سال گذشته از محل اعتبارات ملی – استانی به البرز بین ۶۷ تا ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی بیان داشت: امسال برای البرز ساخت ۲۰ پروژه آموزشی تعریف شده است که انتظار می رود با تخصیص به موقع اعتبارات زمینه لازم برای اتمام این فضاهای آموزشی برای تحویل به آموزش و پرورش استان فراهم شود.

دلاوریان کمبود زمین و نیروی انسانی متخصص درحوزه اداره کل نوسازی را ازدیگر مشکلات استان البرز برشمرد که این موضوع مهم درپایین آمدن کیفیت کاردرآماده سازی پروژه های آموزشی موثر است.

وی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی فعلی برای جمعیت نیم میلیونی البرز در۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس که ۳۰ درصد آن نیز فرسوده می باشد، مناسب نیست.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرزتاکید کرد: برای افزایش سرانه فضای آموزشی دراین استان نیاز به مشارکت مردم درطرح آجربه آجر با هرتوان مالی داریم تا ایران کوچک از بحران فضای آموزشی رهایی یابد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۷۱۳ کد مدرسه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار