کد خبر: ۹۰۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 15 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» ظهر روز گذشته و پس از صحبت‌هاي وزير بهداشت در مورد ارايه طرح ممنوعيت تردد به از پنج شهر بزرگ كشور براي كنترل كرونا، خبري با عنوان «جزييات اعمال محدوديت‌هاي سفر از مبدا يا مقصد پنج كلانشهر» به نقل از رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منتشر شد.

اما به نظر مي‌رسد ستاد كرونا و وزارت بهداشت فراموش كرده‌اند كه در اين جزييات، اين موضوع را اضافه كنند كه معناي ممنوعيت سفر، در واقع ممنوعيت سفر با وسيله نقليه شخصي است، چراكه تا لحظه تنظيم اين گزارش بليت‌هاي اتوبوس، قطار و هواپيما به اين پنج كلانشهر فروخته مي‌شوند. مبدا: تهران، مقصد مشهد، تاريخ؟ جمعه 25 مهر ماه. ليست بلندبالايي از پروازهاي خطوط هوايي مختلف كشور روي سايت باز مي‌شوند و مي‌تواني با 400 و اندي تا 500 و اندي هزار تومان از اين منو انتخاب كني؛ بيش از 20 پرواز.

«خانم، حقيقتا تا اين لحظه كه داريم با هم صحبت مي‌كنيم (حدود 2:30 بعدازظهر روز گذشته) واقعا به هيچ عنوان، هيچ بخشنامه رسمي از سمت هيچ ارگاني براي ما ارسال نشده. اگر قرار باشد هر اتفاقي بيفتد به ما هم اطلاع‌رساني مي‌شود يا پروازها برداشته مي‌شوند و به مسافران اطلاع مي‌دهند. در حال حاضر تمامي پروازهاي تمامي ايرلاين‌ها در تمامي مسيرها برقرار است.» اين توضيح كامل و فشرده كارمندان يكي از شركت‌هاي بزرگ مسافرتي است كه در پاسخ به سوال:

«با اعلام تازه وزارت بهداشت من بليت بخرم يا نه؟» پاسخ مي‌دهد: «اگر تا شب يا روز پنجشنبه خبر تازه‌اي شد تكليف پول بليت فرضي چه مي‌شود؟ هر تصميمي بگيرند به مسافر مي‌گويند و بعد اگر لغو پرواز از طرف ايرلاين يا كشوري باشد موظفند پول را كامل تقديم مسافر كنند واقعا تا بخشنامه نيايد ما هم چيز بيشتري نمي‌دانيم.»اتفاق مشابه در گشتن به دنبال بليت از اهواز به تهران به تاريخ پنجشنبه 24 مهر رخ مي‌دهد. در اين تاريخ 5 قطار قابل انتخاب وجود دارند و در دو مورد هم در توضيحات نوشته شده كه فقط 2 بليت باقي مانده است.

هيچ توضيحي و هيچ نشانه‌اي از ممنوعيت سفر ذكر شده توسط وزارت بهداشت و ستاد كرونا در سايت رجا ديده نمي‌شود. كار خريد بليت اتوبوس هم از همه راحت‌تر است. كارمند يكي از شركت‌ اتوبوس‌هاي مسافرتي در ترمينال بيهقي وقتي سراغ بليت جمعه تهران به اصفهان را مي‌گيري، قبل از اينكه حتي سوال تمام شده باشد آب پاكي را روي دستت مي‌ريزد:

«براي اتوبوس هيچ مشكلي وجود ندارد، اتوبوس‌ها مي‌روند فقط سواري نمي‌تواند برود.» جمله او توضيح بسيار عياني است. اگر تا زماني كه اين مطلب به دست مخاطب مي‌رسد تغيير ناگهاني در برنامه‌هاي سفر هوايي و ريلي و زميني (با اتوبوس) حاصل نشود، يعني ممنوعيت سفر به پنج كلانشهر تهران، كرج، اصفهان مشهد و اروميه احتمالا تنها به معناي بستن عوارضي روي ماشين‌هاي شخصي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار