مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: جشنواره فرهنگی هنری علمدار در راستای بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 13 October 2020

حسنعلی اصغری روز سه شنبه در نشست با مدیران نواحی و مناطق این اداره کل افزود: جشنواره فرهنگی هنری علمدار ویژه فرهنگیان استان اعم از اداری و آموزشی، و دانش آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را ۱۰ آذر ماه سال جاری از طریق شبکه شاد و کانال اختصاصی جشنواره ارسال کنند.

وی، محورهای اصلی این جشنواره را شهید حاج قاسم سلیمانی و رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان و نوجوانان و یاران، شهید سلیمانی و ساده زیستی و اخلاص و کارآمدی، شهید سلیمانی و وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب، شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام پدر مادر، شهید سلیمانی و اتحاد ملی، شهید سلیمانی شجاعت و مقاومت، شهید سلیمانی مدرسه مکتب درس آموز عنوان کرد.

این مسوول تصریح کرد: این جشنواره با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار ،مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار،اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید سلیمانی به‌عنوان مدرسه درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی،معرفی آثار فرهنگی وهنری دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی حضور میلیونی مردم سراسر ایران و جهان اسلام برای تشییع پیکر این شهید را از دیگر محورهای اساسی این جشنواره عنوان کرد و افزود: همه این ویژگی‌ها و شاخصه‌ها عامل اصلی محبوبیت عمومی سردار شهید در بین کودکان، نوجوانان، مسلمانان و آزادی خواهان سراسر جهان است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در ادامه از روسا و مدیران نواحی و مناطق و مدارس خواست با همتی مضاعف زمینه معرفی بیش از پیش سبک و سیره شهید سلیمانی را با شرکت گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در این جشنواره فراهم کنند.

وی تاکید کرد: دومین سال اجرای طرح لاله‌های روشن که مقارن با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است، بهترین فرصت برای بزرگداشت سردار جبهه مقاومت در سراسر مدارس استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: جشنواره‌های فرهنگی و ‌هنری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی انصاری جشنواره علمدار که ویژه بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود را یکی از مهمترین جشنواره‌ها معرفی کرد و افزود: حاج قاسم با شخصیت خاص خود دارای ویژگی‌هایی هست که می‌تواند به عنوان الگوی همه اقشار سنی قرار بگیرد.

وی شاخصه هایی چون عطوفت و مهربانی، احترام به پدر مادر ، مردم دوستی و نوع دوستی ،روحیه خدمت، تواضع، ولایت مداری، شجاعت ،شهامت، ایثار و مقاومت ،تعامل و خانواده دوستی و بسیاری از شاخصه‌های دیگر می‌تواند به عنوان یک الگوی در دسترس برای همه اقشار باشد.

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: تبیین و ترویج سبک و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند یک روش و راه موفق برای انتقال آموزه‌های عمیق دینی ، اخلاقی و اجتماعی به آحاد ملت به ویژه جوانان و دانش آموزان باشد بنابراین انتظار داریم مدیران مدارس و مربیان تمام تلاش و همت خود را برای اجرای باشکوه جشنواره فرهنگی هنری علمدار در کنار طرح ملی لاله‌های روشن به کار ببندند.

وی یادآور شد: این جشنواره در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، مقاله، خاطره، خوشنویسی، نقاشی خط،نامه ای به سردار، دکلمه خوانی، دلنوشته و داستان کوتاه برگزار می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۶ هزار فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار