کد خبر: ۹۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 07 September 2015

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معادن و تجارت استان البرز بر ضرورت حمایت از صنایع های‌تک تاکید کرد و گفت: توسعه این صنایع در گرو سرمایه گذاری و حمایت های دولتی است.

رامین ربیعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به اوج گیری معضل بیکاری به ویژه بیکاری نسل جوان تحصیل کرده درکشور باید زمینه استفاده از صنایع های تک و علم روز برای مقابله با این معضل فراهم شود.

وی افزود: استفاده از صنایع های تک علاوه بر تامین ارزش افزوده کافی برای استان می‌تواند به رشد بهره‌وری و جلوگیری از خروج ارز کمک شایانی کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری دربخش صنایع های تک علاوه براینکه به پیشرفت علمی،صنعتی و فنی استان کمک می کند درآمدزایی بالایی را برای آن به همراه خواهد داشت لذا صورتی که بتوانیم از مزایای صنایع های تک استفاده کنیم نسبت به واردات آن هم در حوزه مایحتاج اساسی بی نیاز خواهیم شد.

ربیعی در ادامه با تاکید براینکه باید در راستای توسعه صنعت های تک تلاش کرد، تصریح کرد: با توجه به رشد روزافزون علم در کشور باید هر روزه درجهت رشد و توسعه صنایع های تک تلاش کرده تا به این ترتیب بتوانیم قدرت رقابت با کشورهای پیشرفته را پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معادن و تجارت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل عدم رشد صنایع های تک اشاره کرد و گفت: مشکل عمده عدم توسعه این صنایع بی‌توجهی به تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی است.

وی اضافه کرد: همچنین این صنایع از حمایت دولت چندان برخوردار نمی‌شوند و مزایای اندکی به آن ها تعلق می گیرد لذا تقویت این صنایع به دلیل عدم پشتوانه قوی با دشواری مواجه است.

این مقام مسئول در پایان گفت: اگر بسترهایی چون ایجاد مشوق و سرمایه گذاری های دولتی در این حوزه ایجاد شود اعتماد سرمایه گذاران نیز جلب می‌شود و برای سرمایه گذاری در این حوزه گام بر می‌دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار