مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای افزایش ضریب بهداشتی مدارس تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال سرانه بهداشتی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته به مناطق و نواحی این استان تخصیص داده شده تا در جهت خرید لوازم بهداشتی در مدارس هزینه شود.
کد خبر: ۹۰۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 12 October 2020

احمد ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش و پرورش استان از زمان بازگشایی مدارس تاکنون در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام تلاش خود را بکارگرفته، اظهارداشت: وضعیت بهداشتی مدارس توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مناطق و نواحی بطور مستمر و مداوم رصد می‌شود، طوری‌که بیش از یک هزار و ۳۰۰ آموزشگاه در ۶۰ شاخص تاکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مورد ارزیابی قرار گرفته که حاکی از رعایت ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است.

او افزود: از زمان بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریورماه الزامی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نبوده و دانش‌آموزان می‌توانستند با انتخاب یکی از ۲ روش حضوری و غیرحضوری و یا ترکیبی از این ۲ آموزش خود را را استمرار بخشند.

وی از رفع مشکلات شبکه دانش‌آموزی شاد خبر داد و تصریح کرد: وضعیت سرعت شبکه شاد با رونمایی از نسخه جدید آن نسبت به ابتدای شروع سال تحصیلی بهتر شده است و همچنان در تلاش برای حل مسائل مختلف این شبکه آموزشی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدارس با توجه به مقتضیات خود به صورت منعطف می‌توانند برنامه زمان برگزاری کلاس‌های غیر حضوری در این شبکه را تنظیم کنند.

ناصری با تاکید بر این که در شرایط کنونی خانواده‌ها نسبت به آموزش و پرورش فرزندان خود باید حساس‌تر شوند، افزود: مدیران مدارس نیز باید پایش آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را در این ایام مدنظر قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که تمامی دانش‌آموزان از خدمات ارائه شده آموزشی بهره‌مند

می‌شوند.

ناصری با اشاره به مصوبه ستاد کرونای استان مبنی بر تعطیلی آموزش حضوری مدارس به مدت ۲ هفته از پخش برنامه‌های آموزشی روزانه از شبکه‌های آموزش، چهار، قرآن و معارف سیما از ابتدای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: برنامه زمانی کلاسی این شبکه‌های تلویزیونی هر روز در پرتال وزارت، اداره کل آموزش و پرورش استان، شبکه شاد و زیرنویس شبکه خبر بارگذاری و منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار