مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: ۴۳ واحد تولیدی برای اخذ تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به بانک های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۹۰۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 12 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» پرویز زرگر در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رونق تولید در سال ۹۹ اظهار کرد: در استان البرز برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر تسهیلات رونق تولید، تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز در نظر گرفته شده است و در سه محور تکمیل طرح ‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی، توسعه واحدهای صنعتی موجود و بازسازی و نوسازی واحدها با هدف کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای بهره‌وری و تامین سرمایه در گردش اجرا می‌شود.

زرگر افزود: تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای مشکل دار پرداخت می‌شود و در این زمینه با تعامل بانک‌ها، تسهیلات و مطالبات معوق اینگونه واحدهای تولیدی تعیین تکلیف و بدهی‌ آنها تقسیط می‌شود تا بتوانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.

وی گفت: استان البرز در پرداخت رونق تولید (سرمایه در گردش ) در سال ۹۷ و ۹۸ رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد و امیدورایم برای سال ۹۹ با تلاش و زحمت همه مسئولین استان این رتبه حفظ گردد. وی افزود: اقدامات انجام شده موجب رونق کسب و کار از نظر صادرات افزایش چشم گیری را در استان به دنبال داشته است و همچنین طبق آمار تامین اجتماعی بیش از ۴۰ هزار اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی به صورت بیمه اجباری و قطعی جذب شده اند.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار البرز از بررسی هشت پرونده واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: پیگیری اولیه پرونده‌های مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی در گروه‌های کاری و کمیته های کارشناسی مرتبط انجام می‌گیرد و سپس به کارگروه ستاد تسهیل برای تصمیم نهایی در مورد آنها ارسال می‌شود.

زرگر  با بیان اینکه در نشست امروز پرونده مربوط به هشت واحد تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل بررسی شد که عمده مشکلات مربوط به حوزه بانک ها معوقات بانکی ، چک های برگشتی، استمهال بود، افزود: طبق قانون، این ستاد می‌تواند با بررسی وضعیت مجموعه‌های تولیدی با درخواست تقسیط و استمهال وام‌های دریافتی آن مجموعه موافقت و دستورات لازم را در این خصوص به بانک‌ها اعلام کند ضمن اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شعب استانی آن لازم الاجراست.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار البرز افزود: هدف اصلی همه ما برداشتن قدم‌های مثبت و مطمئن برای توسعه اقتصادی در استان است و در این زمینه همه راهکارهای موثر برای رفع موانع بررسی، تحلیل و اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار