فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۳ هزار و ۳۰۷ مورد دام غیر مجاز از مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اخراج شده است.
کد خبر: ۹۰۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 12 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ فرامرز نیکزاد با اشاره به پیگیری جهت جلوگیری از چرای دام‌های غیر مجاز در مراتع استان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۹ فقره تخلف دامی از سوی بازرسان این یگان تنظیم و به مراجع قضای ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: البته در بسیاری مواردی که بازرسان با چرای دام‌های غیرمجاز مواجه می‌شوند، مستقیماً دام‌ها را اخراج می‌کنند و کار به تشکیل پرونده نمی‌کشد.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۳ هزار و ۳۰۷ مورد دام غیر مجاز از مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اخراج شده است.

سرهنگ نیکزاد در پاسخ به اینکه پراکندگی دام‌های غیرمجاز بیشتر در مراتع کدام مناطق دیده می‌شود، گفت: بیشتر در مراتع طالقان و جاده چالوس شاهد چرای دام‌های غیر مجاز هستیم.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می‌شویم دامداران دام‌های خود را اغلب در آغل‌ها نگه داری می‌کنند و کمتر شاهد حضور آنها در مراتع استان هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده چرای دام‌های غیرمجاز در مراتع استان مراتب را با ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ در میان بگذارند تا نیروهای یگان به منطقه اعزام شوند.

وی در پاسخ به اینکه بازه زمانی رسیدگی به گزارش‌های مردمی چقدر است، افزود: رسیدگی به گزارش‌های مردمی بر اساس اولویت موارد پیش آمده صورت می‌گیرد ولی مردم مطمئن باشند مواردی که گزارش می کنند رسیدگی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار