مدیرکل آموزش و پرورش استان: میزان ابتلای دانش آموزان و معلمان استان به کرونا نگران کننده نیست.
کد خبر: ۹۰۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 06 October 2020

آمار کرونا در مدارس نگران کننده نیست

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, اصغری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: 252 هزار نفر از جمعیت استان را دانش آموزان تشکیل می دهد اما گزارش مستندی مبنی بر ابتلای معلمان و یا دانش آموزان در دست نیست.
 
وی افزود: رابطه ای بین بازگشایی مدارس و ابتلای دانش آموزان وجود ندارد اما ممکن است دانش آموزان و یا معلمان استان به این ویروس مبتلا شده باشند اما میزان ابتلا در حدی نیست که نگران کننده باشد و یا آمار دقیقی از آن منتشر شده باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شد، از سوی مدیران و کارکنان مدارس، سختگیرانه ترین پروتکل های بهداشتی برای ورود دانش آموزان به مدارس اعمال می شد.
 
اصغری افزود: نظر آموزش و پرورش تعطیلی کلاس های حضوری نبود چرا که در مدارس فاصله گذاری اجتماعی به شدت رعایت شده بود و از طریق حضور دانش آموزان در مدارس، بسیاری از مشکلات آموزش غیرحضوری برداشته شد.
 
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش تابع نظر ستاد کروناست اما در تلاش هستیم تا هفته آینده آموزش حضوری در استان از سر گرفته شود تا آموزش و پرورش به اهداف اصلی آموزش و پرورش دانش آموزان دست پیدا کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: تا پنجشنبه کلاس های درس به صورت حضوری ممنوع است و در صورت بازگشایی مجدد، به دانش آموزان و خانواده هایشان اطلاع رسانی خواهد شد.
 
اصغری گفت: 235 روستای محروم استان امکان دسترسی به اینترنت را ندارند و مسئولان ذیربط قول دادند که مشکلات 180 روستا حل و فصل شود تا دانش آموزان از تحصیل به صورت مجازی عقب نمانند.
 
وی افزود: 1002 مدرسه در طول تابستان به نصب اینترنت پرسرعت تجهیز شدند و باید تلاش کنیم تا سایر مدارس استان به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند در نتیجه می توانند از محتوای تولید و پخش شده از تلویزیون استفاده کنند و درس نامه هایی نیز آماده شده و در اختیار معلمان مدارس قرار خواهد گرفت.
 
اصغری افزود: هیچ کسی نباید از آموزش بی بهره باشد و باید از درس نامه هایی که به صورت محتوای الکترونیکی شامل فلش و سی دی، آماده شده است، استفاده کند.
 
وی گفت: کل محتوای درسی پایه دوازدهم برای حضور بهتر دانش آموزان در کنکور، به صورت درس نامه های الکترونیکی تبدیل شده است و حتی به صورت کاغذی نیز در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار می گیرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان به مشکلات موجود شبکه شاد اشاره کرد و افزود: در نسخه جدید سامانه شاد، قابلیت هایی وجود دارد که از سامانه قبلی بهتر است و با توجه به اینکه 15 میلیون دانش آموز و یک میلیون و 500 هزار نفر از معلمان برای ارائه محتوای آموزشی از آن استفاده می کنند طبعا مشکلاتی برای استفاده از این شبکه به وجود می آید.
 
اصغری افزود: اینترنت شبکه شاد رایگان است و با یک بسته حداقلی اینترنت، خانواده می توانند به شبکه شاد متصل شوند و با استفاده از اینترنت رایگان از آموزش الکترونیکی، بهره ببرند.
 
وی گفت: برآیند کلی حاکی از آن است که معلمان و دانش آموزان استان به دلیل ویژگی های انحصاری موجود در شبکه شاد، از این نرم افزار رضایت دارند و از آن استفاده می کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ما امنیت شبکه های دیگر به غیر از شبکه شاد را تضمین نمی کنیم و به مدیران، معلمان و دانش آموزان توصیه می کنیم با توجه به رایگان بودن اینترنت شبکه شاد و همچنین قابلیت های نرم افزاری و امنیت بالای آن، از این شبکه استفاده کنند.
 
اصغری درباره میزان استفاده معلمان و دانش آموزان از شبکه شاد گفت: در سامانه سناد مدیران کلاس بندی انجام می دهند و سپس معلم را به کلاس تخصیص می دهند و بر همین اساس، روزانه ورود و خروج دانش آموزان و معلمان در این شبکه و استفاده از ظرفیت های آن، رصد می شود.
 
وی افزود: محتوای تولید شده از سوی معلمان در شبکه شاد هم روزانه از سوی مدیران و مسئولان مربوطه، کنترل می شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باید بر روی محتوا و فرایند تولید این محتوای آموزشی نظارت دقیق داشته باشیم و این اتفاق روزانه از سوی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش محقق می شود.
 
اصغری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، یکی از راهبردهای ما افزایش میزان مشارکت دانش آموزان و والدین آنها در فرایند آموزش حضوری و غیرحضوری است. بر همین اساس ما در کنار برنامه های رسمی، برنامه های غیررسمی هم داشتیم و به دنبال افزایش همکاری والدین دانش آموزان بودیم.
 
وی خاطرنشان کرد: برای روخوانی زبان فارسی و زیبانویسی، الگوهایی برای معلمان ارائه شده است تا به دانش آموزان منتقل شود و دانش آموزان نیز می توانند محتوای درست نویسی را دریافت کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: باید همزیستی مسالمت آمیز در زیست بوم جدید کرونایی و سازگاری میان مردم و مسئولان آموزش و پرورش ایجاد شود و بر همین اساس بنای ما بر این است که هر دانش آموز به یک سفیر سلامت تبدیل شود.
 
اصغری درباره برنامه تدوین شده برای توسعه آموزش و پرورش برای مناطق محروم استان از جمله منطقه طارم سفلی گفت: اشکالات جدی در حوزه آموزش و پرورش در مناطق کم برخوردار استان وجود دارد که یکی از آن ها موضوع توانمندسازی معلمان این مناطق است و با استفاده از ظرفیت های خیران در تلاش هستیم تا مشکلات مدارس این مناطق برطرف شود.
 
وی افزود: امیدواریم میزان کمک خیران به قدری باشد که بتوانیم 2 هزار تبلت و گوشی هوشمند مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم را تهیه کنیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در تلاش هستیم تا آموزش و پرورش استان را به یک سازمان یادگیرنده که همواره در حال یادگیری روش های نوین آموزش و پرورش است، تبدیل کنیم.
منبع:صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار