حجت‌الاسلام عباس امینی:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود گفت: به دلیل شرایط قرمز کرونایی امکان طبخ نذورات ماه صفر نیست لذا هیئت‌ها و مردم بایدهمراهی کنند تا کمک‌های مومنانه به سمت دستگیری از نیازمندان و مستمندان سوق یابد.
کد خبر: ۹۰۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 04 October 2020

مدیران حضور در نماز جمعه را الزامی بدانند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency

امام جمعه شاهرود پیش از ظهر یکشنبه در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی حسینیه امام خمینی (ره) این شهر ضمن بیان اینکه با توجه به محدودیت‌ها و محرومیت‌های کرونا در زمینه اربعین، نیاز بود تا مسائل مرتبط با اربعین به بحث گذاشته شود، ابراز کرد: مدل‌ها و فرصت‌هایی که باید در روز اربعین از آنها بهره گیریم به شکل‌های مختلف مطرح هستند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری یک مراسم محوری هم در خانه‌ها و هم در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و محدودیت‌ها و رعایت ضوابط اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در اربعین یک برنامه حداقلی با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می‌شود تا هم سلامت مردم حفظ شود و هم برنامه‌های مذهبی تعطیل نشود، تاکید کرد: یکی دیگر از مسائل که مرتبط با اربعین باید پیگیری شود، نذورات ماه صفر است که پیشنهاد شد این نذورات به سمت کمک به محرومان جامعه سوق داده شود.

حجت‌الاسلام عباس امینی افزود: انتظار هیئت‌های مذهبی و محافل و مساجد این است که چون سال‌های قبل راهپیمایی جاماندگان برگزار می‌شد، سال جاری هم مراسم محدودی داشته باشند هرچند که در قیاس با سال‌های قبل به دلیل کرونا، شرایط اجازه برگزاری راهپیمایی و تجمع را نمی‌دهد.

امینی با بیان اینکه دانش آموزان بی بضاعت و خرید دستگاه‌هایی که برای آموزش نیاز دارند، می‌تواند هدف خوبی برای نذورات مردم باشد، بیان کرد: نذورات به دلیل شرایط قرمز کرونایی شهرستان شاهرود به صورت طبخ نذورات و … میسر نیست لذا باید کمک‌های مومنانه به محرومان مد نظر مردم متدین و خداجوی شهرستان باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار