امیری گفت: در ایام شیوع کرونا، بیشترین آسیب به حوزه گردشگری وارد شد و در سه ماه اول امسال بیش از ۶٠٠ میلیارد تومان به این صنف در استان خسارت وارد شد و پیش بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 04 October 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مصیب امیری»، در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری و رونمایی از اتوبوس گردشگری که در ارگ گریمخان شیراز برگزار شد با اشاره به مشکلات این حوزه به ویژه در شرایط کرونا گفت: پیش از نوروز در حالی که همه فعالان این حوزه خود را برای ایام عید آماده کرده بودند به ناگاه شاهد ورود یک مهمان ناخوانده بودیم که بر روی همه فعالیت‌های اجتماعی اثر گذاشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: در ایام شیوع کرونا، بیشترین آسیب به حوزه گردشگری وارد شد و در سه ماه اول امسال بیش از ۶٠٠ میلیارد تومان به این صنف در استان خسارت وارد شد و پیش بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری بودیم به گونه ای که از سال ٩٢ تاکنون شاهد ساخت ۶٢ هتل و اماکن پذیرش گردشگر و ١۵٠ اقامتگاه بوم گردی در استان بوده ایم که از این نظر افزایش بیش از ۶٠ درصدی این حوزه را شاهد بودیم.

امیری گفت: این در حالی است که هم اکنون نیز ١۶٢ پروژه در این حوزه در حال انجام است که با اجرای این پروژه ها با ٢ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار شاهد ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید خواهیم بود که این پروژه ها دارای پیشرفت خوبی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس با اشاره به انعقاد برخی تفاهم نامه ها با مدیران شهری در حوزه میراث فرهنگی گفت: هر سال به طور میانگین بیش از پنج میلیون نفر گردشگر در استان فارس حضور داشتند که امید داریم در آینده با همکاری همه مدیران شهری و افزایش تاسیسات مورد نیاز شاهد افزایش این تعداد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار