علی رادمنش گفت: هیچگاه برای کارهای فرهنگی البرز اتاق فکر تشکیل نشده و بودجه های هرچند اندک روی هم گذاشته نشده است تا کار فرهنگی درخوری انجام شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 01 October 2020
به گزارش «تابناک البرز» استاد دانشگاه البرزی گفت: فرهنگ یکی از بنیادی ترین عوامل تاثیر گذار بر شکل گیری محیط زندگی انسان است و فرهنگ جامعه مبین آداب و رسوم و آیین هاست از طرفی ایجاد ارتباط نسل امروز و گذشته از طریق شناخت ساختارهای فرهنگی و انطباق آن با زمان حال و تعامل با دنیای امروز حائز اهمیت است.

علی رادمنش ادامه داد: فرهنگ و هنر عنصری جدا از زندگی نبوده و فعالیت های مربوط به آن ها را باید در لابه لای زندگی روزمره جستجو کرد تا از قالب پدیده ای تجملاتی به موضوعی جاری در روح و روان همگان مبدل شود.

وی افزود:مقام معظم رهبری می فرمایند مسئله اقتصاد، اولویت فوری و کنونی کشور است، اما فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد مهم تر است، این بیان رهبری اهمیت فرهنگ را نمایان می کند.

این مدرس البرزی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری همچنان در ایران کوچک کارهای فرهنگی را به صورت جزیره ای انجام می شود و کارهای فرهنگی به قدری ضعیف است که نیاز جوان امروز را تامین نمی کند.

رادمنش گفت:خیلی از مشکلات جامعه ما بعضا با فرهنگ سازی حل می شود به شرط آن که کار فرهنگی تمیز و پر محتوا باشد همانطور که شاهد بودیم که وقتی موضوع زدن ماسک در زمان شیوع بیماری کرونا فرهنگسازی شد شاهد کاهش ابتلا به این بیماری در جامعه بودیم.

وی ادامه داد: فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری به متولیان فرهنگی ، حجت را بر این مسئولان تمام کرد اما متاسفانه کوتاهی هایی می بینیم که واقعا هیچ جوره قابل جبران نیست.

این پژوهشگر افزود: کار فرهنگی در استان البرز بعضا بسیار محدود است و اگر هم اجرا شود اینقدر ضعیف است که دیده نمی شود هیچ وقت برای کارهای فرهنگی اتاق فکر تشکلی نشده و بودجه های هرچند اندک روی هم گذاشته نشده است تا کار فرهنگی در خوری انجام شود.

رادمنش تاکید کرد: استان البرز بهترین هنرمندان تئاتر کشور را دارد ولی متاسفانه شاهد هستیم که اینقدر به این هنرمندان در استان بی مهری می شود که بعضا شاهد هستیم این هنرمندان هنر خود را در شهرهای بزرگ دیگر اجرا می کنند گمنام در ایران کوچک و مشهور در دنیا هستند.

وی ادامه داد: یا البرز بعد از تهران بیشترین هنرمندان تجسمی کشور را به خود اختصاص داده است ولی اینقدر کار این عزیزان در استان دیده نمی شود که هنر خود را در پایتخت به نمایش گذاشته و آنجا درآمد زایی می کنند.

این مدرس افزود: سی و یکیمین استان کشور از نظر فیلمسازی، پایتخت فیلمسازان جوان کشور است ولی بعضا کار این هنرمندان در جشنواره های برتر دنیا برجسته شده و دیده می شود ولی در استان گمنام هستند.

رادمنش گفت:حال با این ظرفیت ما در کوچکترین مسایل مانند کار فرهنگی در استان ضعف داریم به دلیل اینکه از هنر هنرمندان بومی استفاده نشده و بومیان هنرمند با تنوع اقلیت ها هنر خود را در کشور عرضه می کنند و ایران کوچک ضعف کارهای فرهنگی اش نمایان می شود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: واقعا اگر این بی رمقی و رخوت از کار های فرهنگی استان برداشته نشود و همچنان در شیب نزولی پیش برویم کار فرهنگی از بدنه البرز ناخودآگاه حذف می شود و این یعنی دشمن در زمینه جنگ نرم به شدت موفق عمل کرده است.

الهه ملاحسینی-تیتریک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار