پیرو درخواست و مکاتبه استاندار البرز در خصوص لزوم تسریع در بهره برداری از پروژه آزادراه چرمشهر-آبیک و اهمیت آن برای البرز، رییس جمهور دستور رفع موانع و تکمیل پروژه را تا پایان سال، صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 30 September 2020

اخذ دستور اکید رییس‌جمهور مبنی بر بهره‌برداری از پروژه چرمشهر- آبیک تا پایان سال

به گزارش «تابناک البرز» شهبازی طی مکاتبه ای، ضمن تشریح اهمیت پروژه کمربند جنوبی تهران و البرز و تاثیر بسزای آن در کاهش ترافیک ملی از راه های البرز، درخواست توجه ویژه مسئولان ذیربط ملی را از رییس جمهور مطرح کرد.
کمربند جنوبی تهران و البرز (چرمشهر-آبیک) به طول 158 کیلومتر در دولت یازدهم آغاز شده و موجب تسهیل و افزایش ایمنی آزادراه های غرب، شرق و جنوب استان های تهران و البرز، کاهش قابل توجه هزینه، زمان سفر و مصرف سوخت می شود که از این مسیر حدود 43 کیلومتر در فازهای اول و دوم در حوزه استحفاظی البرز قرار دارد.

بهره برداری از این پروژه که اکنون 81 درصد پیشرفت دارد، به کاهش 90 دقیقه ای زمان سفر برای وسائل نقلیه سبک و 110 دقیقه ای برای وسائل نقلیه سنگین خواهد داشت.با تمام این تفاصیل استاندار البرز طی بازدید از روند پیشرفت این پروژه در خصوص رفع موانع و سرعت بخشی به امور در محدوده البرز، تدابیر لازم را اتخاذ کرد و برای اتمام این پروژه مهم طی مکاتبه ای از دکتر روحانی رییس جمهور محترم درخواست کرد که در خصوص سرعت بخشی به این امر مهم، اوامر بایسته را داشته باشند تا شاهد افتتاح آن در دهه فجر امسال باشیم.در متن این دستور از سوی دکتر روحانی رییس جمهور خطاب به دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: قرار بود زمستان امسال افتتاح شود. مشکلات این پروژه را حل کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار