با حضور نماینده مردم همدان در محلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر منطقه یک عملیات اجرایی پارک فرا منطقه‌ای ولایت آغاز شد. این پارک به مساحت ۱۰۲ هکتار در محدوده حیدره واقع شده که یکی از نیاز‌های اصلی شهر همدان جهت توسعه گردشگری است.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 26 September 2020
با حضور نماینده مردم همدان در محلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر منطقه یک عملیات اجرایی پارک فرا منطقه‌ای ولایت آغاز شد. این پارک به مساحت ۱۰۲ هکتار در محدوده حیدره واقع شده که یکی از نیاز‌های اصلی شهر همدان جهت توسعه گردشگری است.

به گزارش تابناک همدان ؛ حاج بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کار‌های زیرساختی در شهر ساخت پارک‌هایی ست که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری در حال پیگیری است گفت سایت پارک ولایت یکی از سایت‌های مهم در زمینه ورود گردشگران و گردشگری است. 

وی با اشاره به اینکه مسیر پارک ولایت تا میدان مدرس احتیاج به یک تعریف کارشناسی دارد گفت در روز جاری که با حضور فرماندار و ریاست شورای اسلامی شهر بازدیدی از این پارک صورت پذیرفت قرار شد تا این مسیر که خواست مردم و لازمه گردشگری است تعیین تکلیف شده و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

حاج بابایی عنوان کرد با راه اندازی این پارک و مسیر دسترسی آن صد‌ها پروژه اقتصادی و اشتغالزایی می‌تواند صورت پذیرد که چهره گردشگری شهر را تغییر می‌دهد.
 
آغاز عملیات اجرایی پارک فرا منطقه‌ای ولایت

افشاری فرماندار همدان گفت احداث پارک ولایت با چنین مقیاسی دارای کارکردی بزرگ جهت گذراندن اوقات فراغت و جذب گردشگر در شهر همدان است و تاثیری مستقیم در کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت.

وی ادامه داد با تصمیماتی که در روز جاری گرفته شد امیدواریم تا عملیات اجرایی این پارک هر چه سریعتر به پایان رسیده و آماده استفاده شهروندان شود. 

عسگریان ریاست شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک در حال اجرای پروژه ساماندهی مسیر‌های دسترسی این پارک است گفت در روز جاری تصمیمات مهمی جهت تسریع اجرای پروژه پارک فرا منطقه‌ای ولایت و جذب سرمایه گذار صورت پذیرفت که با همکاری اداره منابع طبیعی به زودی سرمایه گذار این پروژه بزرگ به کاری گیری خواهد شد.

وی ادامه داد ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران می‌تواند در پروژه‌های بزرگ بسیار موثر باشد و برنامه‌ای پیشنهاد شد تا به صورت هفتگی و ماهیانه موضوعات پارک ولایت پیگیری شده تا بتوانیم شاهد پیشرفت اجرایی این پارک توسط شهرداری منطقه یک تا انتهای سال باشیم.

قره باغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه یکی از پیگیری‌های موثر، ساخت بوستان فرا منطقه‌ای ولایت به عنوان نمونه گردشگری، تفریحی و توریستی بود که خوشبختانه با حل مشکلاتی که در این خصوص وجود داشت و واگذاری این بوستان به شهرداری منطقه یک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تاثیرات مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد بسیار مهم است گفت فضای سبز شهری بایستی متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استاندارد‌ها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده است و پروژه احداث پارک ولایت به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهری خواهد شد.
 
آغاز عملیات اجرایی پارک فرا منطقه‌ای ولایت

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه پارک ولایت با اعتباری ۹۰ میلیارد ریالی به مناقصه گذاشته شده است و هم اکنون نیز پیمانکار آن جذب شده و در روز جاری عملیات عمرانی را آغاز می‌کند عنوان کرد بخشی از این عملیات عمرانی این پارک تا انتهای سال به اتمام می‌رسد و به مردم خوب شهر همدان تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول اجرای این پروژه احداث مسیر‌های دسترسی پارک و دیوار‌های حائل می‌باشد افزود با توجه به اینکه این پارک یک پارک کوهستانی است تصمیم گرفته شد تا با کمترین دخالت در طبیعت و صدمه به محیط زیست عملیات اجرایی آن دنبال شود تا به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای پذیرای شهروندان و گردشگران از نقاط مختلف باشیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار