مهم‌ترین مساله استان آب است که کمبود آن موجب شده بسیاری از طرح‌های سرمایه گذاری به ثمر نرسد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 28 September 2020
عباس رضایی استاندار اصفهان در نشست سرمایه‌گذاری استان با اشاره به طرح‌های سرمایه گذاری در استان گفت: اصفهان تشنه است و لازمه برای رفع تشنگی این استان در ابعاد مختلف اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هم گفت: در استان تعدادی طرح اقتصادی از حدود ۱۲ سال پیش بلاتکلیف مانده بود که یکی از مهمترین طرح‌های سرمایه گذاری طرح گردشگری الماس هزار چشمه است که در این نشست مقرر شد در شهرستان سمیرم و در قالب ۲۹ هکتار آب استان طرح تامین شود.
سید حسن قاضی عسگر گفت: طرح کلان ملی راه اندازی کشت و صنعت ، در روستای مورک در زمینی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ هکتار با فناوری جدید است، که برای گیاهان کم آب‌بر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه کشت بادام، گردو و پسته با فناوری جدید اجرا می‌شود .
وی افزود : با راه اندازی این طرح ۴۷۲ نفر مشغول به کار می‌شوند.
وی گفت: مقرر شد در زمینه الگوی مناسب کشت در محدوده شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان باغ نمونه ۲۰ هکتاری برای پرورش گردو و بادام اختصاص تا کشت گیاهان ارزشمند و اقتصادی توسعه داده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، اجرای طرح‌های سرمایه گذاری را نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان دانست و افزود: در این نشست مساله آب فولاد نطنز مطرح و قرار شد این آب از طریق چشمه و پساب تامین شود.
قاضی عسگر گفت: در زمینه تخصیص آب، طرح تولید فولاد فروآلیاژ در شهرک صنعتی کوهپایه با حمایت سرمایه گذار خارجی تصمیم گیری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار