رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش جمعیت و تعداد بالای حوادث مختلف در این کلانشهرگفت: سازمان آتش نشانی کرج باید مطابق با استانداردهای جهانی به امکانات مناسب تجهیز شود.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 28 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» اکبر سلیم نژاد در آیین گرامیداشت روز جهانی آتش نشانی و خدمات ایمنی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، ‌شهردارکرج، ‌مسوولان استانی و شهری برگزار شد، اظهار داشت: افزایش ایستگاه‌ها ،نیروهای عملیاتی، ماشین‌آلات و تجهیزات امداد و نجات  مطابق با استانداردهای ملی و جهانی ضروری است.

وی گفت: البته اکنون وضعیت کمی و کیفی ایستگاه‌های آتش نشانی کرج  به نسبت سال‌های گذشته رشد داشته اما کافی نیست، به ویژه در شرایط جدید کلانشهرها که شهرسازی به سمت بلندمرتبه‌سازی پیش رفته، باید امکان هرگونه عملیات امداد و نجات در ارتفاع فراهم شود.

سلیم نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پاسداشت ایثار آتش‌نشانان، ‌افزود: توجه به وضعیت معیشتی و شغلی این قشر فداکار از دیگر مباحثی است که می بایست در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: آتش نشانان اسوه شجاعت و فداکاری هستند و تقارن آخرین روز از هفته دفاع مقدس و نخستین روز از هفته ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی پیوندی شایسته است.

وی ادامه داد: ا پاسداشت حقیقی ایثار آتش نشانان توجه به وضعیت معیشتی و شغلی این قشر فداکار است.

سلیم نژاد خاطرنشان کرد: خدمت در حوزه حساس و مهم آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق ، شور و سعادتی بزرگ است که برای خدمت به مردم فراهم می‌شود.

وی یاد آور شد: نیروهای عملیاتی و امداد و نجات باید هر لحظه از آمادگی کامل جسمانی برخوردار باشند و آخرین آموزش‌های لازم را دریافت کنند، چرا که حادثه در هر زمان و موقعیتی قابل وقوع است و گاهی ابعاد آن به حدی گسترده است که تنها با تجهیزات کامل و نیروهای زبده و آموزش دیده می توان به نجات جان و مال مردم شتافت .

رییس شورای شهر کرج خواستار تعامل آتش نشانی این کلانشهر با وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور به منظور دریافت حمایت‌های ملی  برای تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی سبک و سنگین شد.

سلیم نژاد توجه به نصب شیرهای آتش‌نشانی در سطح شهر، فرهنگ‌سازی و پرورش آتش نشانان افتخاری، استفاده بیشتر از امکانات امداد و نجات هوایی، کاهش فاصله حضور نیروها در محل حادثه و خطر و همچنین رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات معیشتی و شغلی آتش‌نشانان را از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر کرج خواند.

در این مراسم تعدادی آتش نشانان کرجی تجلیل شدند و برخی از آتش نشانان جدید ، نشان‌های درجه خود را دریافت کردند.

سازمان آتش نشانی کرج ۳۳ ایستگاه امدادی دارد.

هفتم مهرماه روز آتش نشان نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار