کد خبر: ۹۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 28 September 2020

 

 متوسط عمر ماشین آلات آتش نشانی در گیلان بالاست

رشت - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان میانگین استاندارد عمر ماشین‌آلات آتش‌نشانی در کشور را بین ۵ تا ۸ سال عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر عمر متوسط این ماشین‌آلات در استان ۱۵ سال است.

علی اوسط اکبری مقدم یکشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی افزود: هر چند در سال گذشته بیش از ۱۳ خودروی مدرن با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به جمع ناوگان آتش نشانی استان افزوده شده اما این متوسط هم اکنون ۱۵ سال است.

وی در ادامه با بیان اینکه به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی و دو خودرو باید وجود داشته باشد، گفت: با توجه به نسبت میزان ایستگاه های استاندارد آتش نشانی و جمعیت؛ حدود ۴۰ درصد ایستگاه استاندارد آتش نشانی در استان کم داریم.

اکبری مقدم  تصریح کرد: در حال حاضر برای ۴۶ شهر با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر به ۴۶ ایستگاه استاندارد و برای ۶ شهر بالای ۵۰ هزار نفر استان به ۲۳ ایستگاه آتش نشانی دیگر و در مجموع به ۶۹ ایستگاه استاندارد آتش نشانی در گیلان نیاز است اما با توجه به نسبت میزان ایستگاه های استاندارد آتش نشانی و جمعیت حدود ۴۰ درصد ایستگاه استاندارد آتش نشانی در استان کمبود داریم.

وی اظهار کرد:  با توجه به تعاریف استاندارد به نسبت جمعیت باید ۱۳۸ دستگاه ماشین آلات آتش نشانی در استان وجود داشته باشد که در همین ارتباط نیز با کمبود ۱۲ خودرو مواجهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بیان کرد: تهیه  اعتبار بعضی از تجهیزات از شهرداری ها و بخشی نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت بحران استان تامین می شود و هرساله از منابع سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران استان منابعی به آتش نشانی ها اختصاص می یابد اما تامین همه کمبودها در بازه زمانی  کوتاه مدت ومشخص امکانپذیر نیست.

 هفتم مهرماه روز آتش ناشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار