مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 27 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا فلاح نژاد با بیان این مطلب ضمن اعلام وضعیت هشدار سطح زرد به کشاورزان اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان حاکی از گذر امواج ناپایدار ضعیف از منطقه البرز مرکزی می باشد که به موجب آن از فردا یکشنبه مورخ 99/07/06 تا اوایل وقت سه شنبه مورخ 99/07/08 روند کاهش محسوس دمای 6 تا 10 درجه سانتیگراد در مناطق مختلف استان خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل ماندگاری آن پیش بینی می شود که باید بیش از پیش مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

این مسئول خطاب به فرمانداران شهرستان های استان به عنوان رؤسای ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های استان یادآور شد: باتوجه به نوع و اثر مخاطره ، مسئولین ذیربط ضمن آگاهی از وجود پدیده جوی ، تدابیر لازم را درصورت نیاز اتخاذ نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است تمهیدات لازم به منظور اطمینان از تسریع در برداشت سیب،انگور، پنبه، ذرت و انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف و کنترل دما و رطوبت سالن های تولیدی ( از قبیل گلخانه، دامداری، مرغداری ها و سالن های پرورش قارچ ) و همچنین محافظت از کندوهای زنبور عسل در ارتفاعات و تامین خوراک مناسب برای زنبور جهت جلوگیری از خسارت احتمالی و پیشگیری از هرگونه بروز مخاطره ناشی از آن اقدام لازم بعمل آورند.

برچسب ها: کشاورزان ، سطح زرد ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار