فعالیت قلیانسرا‌ها علی رغم شیوع کرونا و آغاز موج سوم آن در گوشه کنار شهر به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 26 September 2020

فعالیت چراغ خاموش قلیانسراهای البرز در سایه شیوع کرونا!!

به گزارش «تابناک البرز» همزمان با شیوع کرونا در کشور یکی از ابتدایی ترین تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به منظور پیشگیری از گسترش و همه گیری این ویروس، منع فعالیت قلیانسراها و سرو قلیان بود.

مدتی پس از اعلام این تصمیم خبر رسید که بعضی قلیانسراها با ارائه قلیان یک بار مصرف و یا شلنگ یک بارمصرف سعی در دور زدن این تصمیم دارند که قانونی بودن این اقدام نیز از سوی مسئولان امر رد شد.

اما ادامه دار بودن شیوع کووید-۱۹ در ایران و جهان و مشکلات اقتصادی، استعمال قلیان را به زیر زمین و به دور از چشم ناظران بهداشت کشانده است.

مقصود جعفری نیا، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز در این باره گفت: دانشگاه علوم پزشکی همچنان بر برخورد با سرو قلیان مصمم است و ناظران ما تا دوازده شب جمعه ها نیز مشغول بازرسی از اماکن هستند.

او با بیان این که شهروندان فعالیت قلیانسراها را از طریق سامانه ۱۹۰ به اطلاع ما برسانند، افزود: منع سرو قلیان با دستور مستقیم دادستان کل کشور اعمال می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر شهروندان متقاضی قلیان نباشند و به سلامتی خود اهمیت بدهند، قطعا بازار عرضه قلیان نیز با رکود مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار