مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: سیستم گرمایشی ۲۴ درصد از مدارس این استان فرسوده و نیازمند نوسازی، ۲۳ درصد غیراستاندارد و ۵۳ درصد نیز استاندارد است.
کد خبر: ۹۰۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 24 September 2020

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان‌ افزود: از مجموع ۶۵۷ مدرسه موجود در استان قم، سیستم گرمایشی ۳۶۵ مدرسه با سه هزار و ۲۶۵ کلاس درس استاندارد می‌باشد.

وی اضافه کرد: سیستم گرمایشی ۱۹۸ مدرسه با یک هزار و ۵۵۷ کلاس درس غیراستاندارد و سیستم گرمایشی ۹۴ مدرسه با یک هزار و ۳۳۸ کلاس درس نیز فرسوده است.

وی بیان کرد: منظور از سیستم گرمایشی غیراستاندارد، وجود بخاری نفتی نیست و این نوع بخاری‌ها سال ۹۲ جمع‌آوری و از کلاس‌های درس استان قم حذف‌شده است.

پورگلیان تصریح کرد: منظور از غیراستاندارد بودن وجود بخاری گازی و نبود موتورخانه مرکزی در مدارس و منظور از سیستم گرمایشی استاندارد نیز وجود سیستم گرمایشی مرکزی با موتورخانه، شوفاژ و پکیج و یا بخاری‌های گازی و برقی تابشی که خطری برای دانش آموزان ندارد،‌ می باشد.

وی بیان کرد: منظور از مدارسی که سیستم گرمایشی آن‌ها فرسوده است نیز مدارسی است که دارای موتورخانه مرکزی می‌باشد، ولی موتورخانه فرسوده شده و باید جایگزین شود.

به گفته وی، برای نوسازی و یا استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس قم، ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار