مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: افزایش نظارت بر هیئت‌های مذهبی قم با تقسیم محله‌ای در دستور کار است.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 24 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: نظارت و برگزاری جلسات و صدور مجوز بر فعالیت هیئت‌های مذهبی همچنان تداوم دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی زیادی در قم توجه خوبی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و در این میان حدود 20 هیئت تذکرات شفاهی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در نظارت مسنجم، فعالیت هیئت‌هایی است که ثبت‌نام نکرده‌اند، افزود: برخی از هیئت‌ها و مجالس خانگی نیز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌توجهی داشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: 3 هزار مجلس عزاداری جهادی با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در قم برگزار شد که با نظارت‌های انجام‌شده تمامی پروتکل‌ها و ضوابط را رعایت کرده بودند.

وی با تأکید بر اینکه سامانه‌ای از طرف سازمان تبلیغات و شهرداری و مرکز بهداشت تعریف شد تا مردم گزارش‌های لازم را مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها ارائه دهند، گفت: پس‌ازآنکه گزارش‌ها دریافت می‌شد سه تیم واکنش سریع در محل حضور داشته و گزارش‌ها بررسی می‌کردند، البته برخی از اشکالات در عدم ارائه درست نشانی نیز وجود داشت.

عزت زمانی اضافه کرد: 510 پیامک از گزارش‌های مردمی به سامانه آمده است و بر اساس تفکیک 100 گزارش برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیئت‌های مذهبی و مراسم‌هاست و بیش از 400 پیامک با طبقه‌بندی مناطق مربوط به تجمعات بدون در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی است.

وی یادآور شد: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها تا حدی کمرنگ شد و مشکلاتی در مورد حضور هیئت‌ها در بقاع متبرکه شاهد بودیم و درخواست کردیم اگر توان کنترل جمعیت را ندارند، شرعاً برنامه‌ای اجرا نکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: در دسترسی به اماکن باز در برگزاری مراسم دچار چالش هستیم، البته در دهه اول، مدارس کمک کردند و بقاع متبرکه نیز بستری را فراهم می‌کرد اما دسترسی هیئت‌ها به بقاع مشکل است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دلیل تعطیلی مدارس ظرفیت خوبی در فعال‌سازی مدارس دارد و می‌توانیم در ایام صفر این موضوع را ساماندهی کنیم هرچند کار سختی است و به دلیل کم شدن حساسیت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها با دغدغه‌هایی مواجه هستیم.

عزت زمانی تصریح کرد: دو پیشنهاد برای کمک به حوزه بازرسی و پیشگیری داریم، در حوزه پیشگیری مجموعه گروه‌هایی که فعال هستند سامانه‌ای را برای حرکت پیشگیرانه و از طرفی کمک به حوزه نظارت طراحی کنند و مجموعه متمرکزی ایجاد شود.

وی گفت: همچنین افزایش نظارت بر هیئت‌های مذهبی قم با تقسیم محله‌ای در دستور کار است تا سرکشی و بازرسی‌ها دقیق شود، در این ایام بازرسی‌های زیادی از مساجد نیز اتفاق افتاد، اما یکی از دغدغه‌های جدی برگزاری تعزیه در برخی از اماکن شهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: سازمان تبلیغات متولی صدور مجوز به برگزاری تعزیه نیست و مشخص نیست که با چه مجوز فعالیت دارند و سازوکار چیست، در این باره نیز تذکراتی می‌دهیم و خواستار رسیدگی به وضعیت برگزاری تعزیه‌ها هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار