کد خبر: ۹۰۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 24 September 2020

 

 

مسعود حلاج پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و فرهنگ سازی، برنامه ریزی منسجم، مکانیزه نمودن موزه ها و سیاست های تشویقی می تواند عواملی اثرگذار در راستای توسعه گردشگری از طریق موزه ها تلقی شود.
وی اظهار داشت: امکان خرید اینترنتی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری وزارتخانه در موزه باستان شناسی و مردم شناسی رشت، موزه تاریخ چای لاهیجان، موزه میراث روستایی گیلان و دژ تاریخی قلعه رودخان در گیلان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در بحث فروش بلیت بطور ویژه در قلعه رودخان که یکی از پر بازدیدترین بناهای تاریخی گیلان محسوب می شود بدلیل قرار گرفتن در ارتفاع، تهیه بلیت و پرداخت الکترونیکی بسیار دشوار صورت می گرفت لذا از این پس با اقدام فراهم شده تهیه بلیت بسیار سهل تر انجام می شود.
حلاج پور بیان کرد: امروز موزه ها ترکیبی از اطلاعات جذاب است که می توانند نخستین وجه سفر قرار گیرند؛ شاید گردشگری پیش تر در اقلیم و طبیعت گیلان خلاصه می شد اما امروز در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری توانمندی های بسیاری در این حوزه برای استان تعریف شده که موزه ها می تواند بُعدی از آن باشد.
سامانه فروش اینترنتی بلیت به نشانی www.bilit.tafrihati.com در حال حاضر در دسترس عموم است و علاوه بر آن نرم‌افزار تاپ نیز در راستای اقدام یاد شده قابل‌استفاده است.
۱۷ موزه در استان فعال است که پنج مورد آن زیر نظر این اداره کل قرار داد.
گنجینه رشت، موزه های میراث روستایی گیلان، موزه فومن و نیز تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار