در بیست و دومین جلسه ستاد کرونا در محل بخشداری لوداب موضوعات مختلفی از جمله جفا به سربازان عرصه سلامت مطرح شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 22 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد بیست و دومین جلسه ستاد کرونا در محل بخشداری لوداب برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر صانع (رئیس مرکز بهداشت بخش لوداب) با انتقاد از بعضی رفتارهای نسنجیده عده ای از همراهان بیمار که با حمله و فحاشی به پزشکان غیربومی موجب فراری دادن پزشکان غیربومی می شوند گفت: این یک فرهنگ غلط است که لایق مردم فرهنگ دوست و با فرهنگ لوداب نیست.
وی در ادامه گفت: خادم مردم و مدافعان سلامت در بخش هستیم. ولی بعضی از افراد عضو شورای اداری بخش در فضای مجازی با غرض ورزی نسبت به عملکرد این مرکز نسبت به کرونا انتقاد کرده و عامل مبتلا شدن مردم در لوداب را پرسنل بهداشتی دانسته بودند در حالی که همین فرد با شرکت در یک مراسم عمومی در شهری دیگر باعث منتقل شدن بیماری کرونا در بین مردم شده است.
مسؤول مرکز بهداشتی لوداب ضمن انتقاد از مسافرت های بی مورد و شرکت در مراسمات در شهرهای دیگر افزود: مهمترین عامل مبتلا شدن مردم در بخش لوداب همین شرکت در مراسمات و مسافرت و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می باشد.
صانع در ادامه گزارش کاملی از روند بیماری ارائه کرد و افزود: از ابتدای اسفند ۹۸ تا آخر شهریور۹۹ حدود ۳۶ نفر مبتلا به کرونا در بخش داشتیم که جوان ترین آنها کودک ۶ ماهه و پیرترین آنها مرد ۷۶ ساله بود.
وی با بیان اینکه هیچ مورد فوتی تا به حال لوداب نداشته و تنها ۷ نفر از این افراد بستری شدند افزود: در حال حاضر از هر نمونه که ارسال می‌شود بالای ۷۰٪ مثبت می شود و بقیه منفی می شود و در این شرایط همکاری مردم، اصناف، والدین دانش آموزان و مسولین ادارات می تواند از بدتر شدن اوضاع بکاهد.
رئیس ستاد کرونا در لوداب در بخشی دیگر از صحبت هایش افزود: ما آماده ایم تا وسایل استریل را در اختیار مدارس قرار داده و بخاطر عدم رعایت پروتکل و نبود امکانات بهداشتی، معلمان پروازی، تعداد زیاد دانش آموزان در یک کلاس، تایم بیش از یک ساعت و نیم در سرکلاس به ستاد کرونا پیشنهاد می شود که مدارس لوداب به مدت یکماه تعطیل شود.
در ادامه دکتر گودرزی پزشک غیر بومی مرکز بهداشت آبمورد ضمن تایید اظهارات دکترصانع،گزارشی از عملکرد ۶ماهه مرکز آبمورد ارائه و توضحیاتی درباره راههای انتقال و نحوه درگیری وضعیت گران بودن وسایل حفاطتی از جمله ماسک اضافه نمود.
دکتر اوجی‌نژاد، پزشک مرکز روستایی چین نیز در این جلسه تاکید کرد با همزمانی بیماری کرونا، ویروس انفلونزا و سرماخوردگی از ابتدای پاییز، مدارس بیشتر به صورت غیر حضوری برگزار گردند چون مقابله کردن با این سه بیماری واقعا سخت است که برای جلوگیری از این وضعیت نگران کننده همکاری مردم مسولان و به خصوص آموزش و پرورش لازم است.
در ادامه این جلسه نوبت به روحانی بخشدار لوداب رسید وی با تبریک هفته دفاع مقدس و تشکر از مدافعان سلامت بخش، از آمار ارایه شده توسط مسولین بهداشتی ابراز نگرانی شدید کرد و افزود: در بخش مرجع تصمیم گیری با ستاد کرونا هر منطقه است و در حال حاضر بنده به عنوان مسؤل ستاد کرونا درخواست دارم که مدارس تعطیل شود اما نه همه مدارس، بلکه مدارس روستاهایی که با این بیماری درگیری داشته یا تعداد دانش‌آموزان زیاد است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های مدارس در سطح بهداشتی و‌ پروتکل ها رعایت نشده افزود: این مشکل بسیار خطرناک بوده از متولیان امر خواستاریم که برای حل این مشکل اقدامات اساسی را انجام دهند.
روحانی ضمن انتقاد شدید از بعضی تجمعات و شرکت در مراسمات خارج منطقه از مردم خواست برای مراسمات اعلامیه پخش نکرده و در این شرایط بحرانی رعایت پروتکل ها را انجام دهند.
در پایان دانش‌زاده رئیس اداره آموزش و پروش لوداب با بیان اینکه امکان تعطیلی مدارس وجود ندارد افزود: شهری به بزرگی یاسوج که وضعیت آن فوق قرمز می‌باشد مدارس باز می باشند ولی در لوداب تعطیل شود مگر ما چه فرقی با شهرستان بهمئی ،باشت،چرام و..داریم.!
دانش‌زاده در پایان در خواست کرد مسولین بهداشتی نظرات خود را به ما اعلام کرده تا ما با استان هماهنگ کنیم، چون تابع مسولان استانی هستیم و اگر تصمیم بر تعطیلی مدارس می باشد باید مسولان کشوری حتی شخص وزیر بهداشت به عنوان متولی این امر دستورالعمل تعطیلی مدارس را در سراسر کشور ابلاغ کنند که این سخن رئیس اداره آموزش و پرورش لوداب با واکنش بخشدار و رئیس مرکز بهداشتی لوداب مواجه شد.
در پایان این نشست مصوبه های زیر به امضای مسولان رسید.
1- مراکز آبمورد و چین حداقل ماهی یک بار جلسه ای با موضوع کرونا تشکیل داده و اقدامات انجام گرفته را ارائه دهند.
2- اقدام لازم جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ادارات 
3- استفاده از ظرفیت پاسگاه نیروی انتظامی منطقه جهت جلب همکاری بیماران قرنطینه ای که شرایط قرنطینه را رعایت نمی کنند.
4- خود داری از انجام پذیرایی در جلسات اداری
5- جلوگیری از ورود دانش آموزان بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس درس 
6 - شیفت بندی دانش آموزان در مدارس با جمعیت بالای 20 نفر
7- ارسال درخواست نیاز به محلول ضد عفونی کننده آب ژاول از طرف آموزش پرورش و پیگیری درخواست از طرف مرکز بهداشت وتهیه و تحویل به آموزش و پرورش
8_بازدید تیم سلامت مرکز بهداشتی و درمانی لوداب از مدارس به صورت هفتگی و در اختیار گذاشتن لیست مدارسی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند ، به بخش داری و آموزش و پروش بخش جهت برخورد و اقدامات لازم
9- برخورد با مدیران مدارسی که دانش آموزان را جهت حضور در کلاس درس مجبور می کنند ( حضور در کلاس درس اختیاری می باشد )
10- ضد عفونی مدارس باید تحت نظارت مرکز بهداشت باشد 
11 - همکاری دهیاران در تهیه امکانات لازم جهت ضد عفونی مدارس تحت پوشش خود 
12 - ممنوع بودن ساعت ورزش در مدارس و جلوگیری از انجام ورزش و استفاده از معلمین ورزش جهت آموزش بهداشت در مدارس با همکاری مرکز بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار