کد خبر: ۹۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 20 September 2020

 

آموزش حضوری در ۹۷ درصد مدارس گیلان جریان دارد

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش وپرورش گیلان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس از روز ۱۵ شهریور تاکنون آموزش حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی در ۹۷ درصد مدارس گیلان جریان دارد و حتی اگر یک دانش‌آموز هم به مدارس مراجعه کند براساس موازین سختگیرانه بهداشتی آموزش به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

محمد رحمتی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد مدیریت کرونای استان با اشاره به بسیج همه امکانات آموزش و پرورش در ارائه هر چه بهتر خدمات آموزشی، اظهار کرد: تضمین سلامت بهداشت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین جلوگیری از افت کیفیت آموزشی برخی از اصول حاکم در بازگشایی مدارس محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فرصت‌های متنوع آموزشی در سال تحصیلی جاری، افزود: آموزش حضوری، آموزش در بستر شاد، مدرسه تلویزیونی ایران، ارائه بسته‌های آموزشی و سیستم‌های مدیریت یادگیری از مهم ترین این فرصت‌ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس از روز ۱۵ شهریور تاکنون آموزش حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی در ۹۷ درصد مدارس گیلان جریان دارد و حتی اگر یک دانش‌آموز هم به مدارس مراجعه کند براساس موازین سختگیرانه بهداشتی آموزش به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

رحمتی با بیان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، تصریح کرد: استفاده از ماسک در ۹۷ درصد مدارس، ضدعفونی روزانه مدارس در ۸۴ درصد مدارس و رعایت زمان کلاس‌های درسی به مدت حداکثر ۳۵ دقیقه در ۹۸ مدارس استان بخشی از این اقدامات پیشگیرانه به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به منظور ارتقا و پایش دقیق وضعیت سلامت دانش‌آموزان، ۲۶۰۰ نفر معادل ۷۰ درصد مدیران مدارس به سامانه سلامت متصل شده‌اند.

وی با بیان آماری از روش‌های آموزش دانش‌آموزان در دو هفته اخیر، گفت: تاکنون ۳۲ درصد دانش‌آموزان به صورت حضوری و ۶۸ درصد آنان به صورت غیر حضوری بوده و در آموزش غیر حضوری نیز ۴۴ درصد دانش‌آموزان از مدرسه تلویزیونی ایران، ۳۸ درصد از شبکه شاد و ۱۸ درصد دانش آموزان گیلانی از سایر سیستم‌های مدیریت یادگیری بهره مند شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار