همکاری کرونا با دیگر ویروس‌ها در فصل پائیز:
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در بین شهر‌های تحت پوشش این دانشگاه تنها سرخه و آرادان هستند که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 19 September 2020

شمار مبتلایان ویروس کرونا در سمنان به ۱۱۳۲ نفر رسید - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

رئیس علوم پزشکی سمنان پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در فصل پاییز، همزمانی شیوع کرونا ویروس با دیگر بیماری‌های واگیر، کار را برای کادر درمان بیماران سخت خواهد کرد، ابراز داشت: بعد از چند ماه تلاش برای مقابله و پیشگیری از کرونا، اما همچنان این ویروس ناشناخته است.

وی با بیان اینکه گروه‌های اطلاع رسانی و تبلیغی باید برای هشدار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه بار دیگر همانند گذشته به میدان آیند، تاکید کرد: در هفته‌های گذشته، آمار افزایش ابتلاء به کرونا ویروس در استان افزایش چشمگیری داشته که باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت همگانی برای رفع این چالش اقدام شود.

نوید دانایی با بیان اینکه اکنون مواردی از ابتلاء در کشور داریم که بیماران در ماه‌های گذشته به ویروس کرونا مبتلا شدند اما باز هم مجدداً دچار این بیماری شده‌اند، افزود: هم اکنون فقط آرادان و سرخه در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در وضعیت زرد قرار دارند و دیگر شهرها مانند دامغان، گرمسار، سمنان و… در وضعیت قرمز هستند.

دانایی با بیان اینکه برخی تبلیغ‌ها که شدت بیماری کرونا کاهش یافته به هیچ عنوان درست نیست و جلوی تبلیغ‌هایی از این دست باید گرفته شود، بیان داشت: یک بار دیگر با کار جهادی برای مقابله با کرونا ویروس همه ما تلاش و باید درک کنیم که همه ما درگیر این ویروس هستیم و برای رفع آن نیازمند کار جمعی هستیم لذا از مسئولان استان می‌خواهیم بار دیگر با تلاش و عزم جهادی برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه تأمین اجتماعی استان نیز برای گره‌گشایی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت و مقابله با کرونا تلاش مضاعف کند، گفت: پیشنهاد می‌شود، مدارس در زمان حاضر به صورت مجازی برگزار شود و کمتر دانش آموزان در این ایام در مدارس حاضر شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان نیز در این نشست، گفت: متأسفانه در برخی از دستگاه‌های اجرایی و تولیدی استان همچنان منتظر هستند شیوع کرونا ویروس تمام شود تا کارها به روال عادی برگردد و اقدام‌هایی برای تطبیق خود با شرایط شیوع کرونا ویروس انجام نمی‌دهند.

قاسم شریفی، با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و حتی مسئله حضور و غیاب را همانند دوره‌های قبل از شیوع کرونا ویروس به انجام می‌رسانند، ابراز داشت: برخی از مدیران برای لزوم حضور نیافتن کارکنان مشکوک یا مبتلا به بیماری به اداره‌ها ممانعت می‌کنند در حالی که رویه دورکاری در جلسات مختلف تصویب شده است.

وی افزود: نظارت‌ها از بخش‌های مختلف اداری و تولیدی و صنفی با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس افزایش می‌یابد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار