مدیرعامل شرکت گاز ایلام ؛
مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم ۹۹ درصد است.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 19 September 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عباس شمس اللهی  اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، توسعه گازرسانی به صنایع، موجب کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده‌ای شده که می‌تواند تاثیر به سزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: گاز طبیعی بیشترین نقش را در حمایت از بخش های تولیدی استان داشته و به واسطه سوخت ارزان و پاک و میزان ارزش افزوده منجر به بهبود شرایط اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به میزان صرفه جویی انجام شده ناشی از جایگزینی سوخت های مایع ، اثرات مثبت زیست محیطی و تامین منبع پایدار انرژی طرح های صنعتی استان را از نتایج استفاده از گاز طبیعی برشمرد و یادآور شد: میزان مصرف گاز طبیعی واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب و از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۲۵۰ مترمکعب بوده است.

شمس اللهی با بیان اینکه برنامه این شرکت در سال جاری گازرسانی به ۱۵۰ واحد صنعتی است، تاکید کرد: در ایام هفته دولت ۱۴۸ واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

۴۶۱ روستا و ۲۴ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری استان گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری از شبکه توزیع گاز هم ۹۹ درصد است.

شمس اللهی تاکید کرد: تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی در مناطق روستایی استان هم گفت: هم اکنون از ۶۰۰ روستای استان ایلام ۴۶۱ روستا معادل ۹۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شمس اللهی با بیان اینکه سال گذشته ۸۲ روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شد، ادامه داد: تا پایان سال جاری ضریب نفوذ جمعیت برخودار از گاز در مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد می رسد.

وی افزود: طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، ۳۶۰ روستای ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند تا ضمن ایجاد عدالت اجتماعی و استفاده مناطق محروم از این نعمت خدادادی، قدم های بلندی نیز برای جهش تولید بخش‌های مختلف مرتبط برداشته شود؛ گام‌هایی که منجر به توسعه همه‌جانبه می‌شود./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار