مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز از گردشگران و مسافران شمال کشور خواست برای پیشگیری از حوادث مرگبار، همچنان از رودخانه خروشان کرج و سد امیرکبیر فاصله بگیرند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 17 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» عباسعلی کیخایی گفت: همکاری خوب گردشگران و مسافران شمال در روزهای اخیر با ماموران شرکت آب منطقه ای البرز موجب شد که حوادث مرگبار در رودخانه کرج نداشته باشیم اما از آنجا که گردشگران از سراسر کشور به جاده کرج - چالوس سفر می کنند، اقدامات هشداری استمرار می یابد.

وی افزود: انتظار می رود مسافران حتی روزهای پاییزی و سرد زمستانی به حاشیه رودخانه و سد کرج و رودخانه های دیگر البرز مراجعه نکنند و این مناظر زیبا را از فاصله مناسب نظاره کنند.

کیخایی یادآور شد که امسال حدود ۳۲ نفر در رودخانه های البرز جان خود را از دست دادند که بیشترین حوادث مربوط به رودخانه کرج بوده است.

وی گفت : از آنجا که دمای آب این رودخانه پایین است ورود به آن با انقباض سریع رگ های بدن و از دست دادن تعادل جسمی همراه بوده ضمن آنکه برخورد با سنگ های داخل رودخانه مرگ آور است.

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز با اشاره به تکرار حوادث سقوط خودروها در رودخانه و سد کرج بیان داشت: رانندگان در محدوده رودخانه و سد کرج با احتیاط بیشتر و با سرعت مناسب حرکت کنند.

هفته گذشته یک دستگاه خودرو سواری درسد کرج سقوط کرج که ۲ سرنشین آن به طور معجزه آسایی توسط امدادگران هلال احمر و غواصان محلی ازمرگ نجات یافتند.

رودخانه کرج با حدود ۷۵ کیلومتر طول از ارتفاعات البرز جنوبی سرچشمه می گیرد و به دشت شهریار استان تهران می ریزد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار