شهردار محمدشهر کرج ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی توسط کارکنان بخش خصوصی یک شرکت را در این شهر تائید کرد و گفت: عوامل ضرب و شتم این کارگر ساختمانی اخراج شدند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 17 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی در محمدشهر کرج توسط عوامل یک شرکت پیمانکاری وابسته به شهرداری محمدشهر در فضای مجازی و اینستاگرام بازتاب داشت.

سعید صفری، شهردار محمدشهر گفت: به دنبال گزارشی مبنی بر تخلف در ساخت وساز ، عوامل پلیس ساختمان بخش خصوصی تحت عنوان شهربان وابسته به شهرداری محمدشهر به محل ساختمان مورد نظر اعزام شدند.

 صفری افزود: از آنجا که مالک ساختمان در محل حضور نداشت، عوامل شرکت پلیس ساختمان خصوصی از کارگران خواستند تا ادامه کار را متوقف کنند اما کارگران به اخطارها توجهی نکردند و شهربانان اقدام به جمع آوری تعدادی از ابزار کار کارگران کردند که کارگران با هجوم به یکی از عوامل  پلیس ساختمان او  را زیر دست و پا  قرار دادند که اصل فیلم در اختیار شهرداری است .

او گفت: از آنجا که یکی از عوامل پلیس ساختمان زیر دست و پای کارگران بود سه نفر از عوامل شهربان یا پلیس ساختمان خصوصی برای نجات همکار خود به ضرب و شتم یکی از کارگران پرداختند که البته کار اشتباهی بوده است.

صفری افزود: برخی با فیلمبرداری صحنه و حذف بخش هایی از آن، اقدام به انتشار این فیلم در فضای مجازی کردند که البته فیلم کامل در اختیار شهرداری محمد شهر قرار دارد.

شهردار محمد شهر گفت: ساختمان در دست ساخت دارای  پروانه ساخت بود اما در طبقات آن تخلف صورت گرفته و از سوی کمیسیون ماده صد جریمه شده است.

صفری با بیان این که واگذاری امور نظارتی ساخت وسازها به بخش خصوصی اقدامی اصولی و ارزشمند است، افزود: هر چند چنین حوادثی حین اعمال قانون در محمدشهر تکرار شده اما نحوه فعالیت شرکت بخش خصوصی برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز بهتر از گذشته بوده است.

او گفت: شهرداری ضمن آموزش نیروهای پلیس ساختمان خصوصی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای به وجود نیامدن حوادث فیزیکی ، ادامه کار توسط شرکت پیمانکاری خصوصی را به نفع شهر و شهروندان می داند.  

شهردار محمدشهر در خصوص وضعیت کارگر مجروح حادثه درگیری فیزیکی دیروز افزود: وضعیت عمومی این کارگر خوب است و موضوع به صورت ویژه با حضور مقام قضایی بررسی می شود. 

صفری درخصوص واگذاری نظارت ساخت وسازها به بخش خصوصی گفت: این اقدام روش موفقی برای نظارت ها بوده و قرار است شهرداری کرج از این رویه الگو برداری کند.

او افزود: اکنون میزان تخلفات ساخت و سازها از ۱۱ طبقه به حدود چهار طبقه در محمدشهر کاهش پیدا کرده است.  

صفری گفت : شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمدشهر  از شرکت های انتظام و مورد تائید نیروی انتظامی بوده و انتخاب آن قانونی است.

محمدکورانی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی محمدشهر نیز گفت : من از ابتدا با برون سپاری نظارت بر ساخت وسازهای شهر محمدشهر مخالف بودم و معتقد هستم که نباید چنین نظارت هایی به بخش خصوصی داده شود.

او افزود: امسال این چهارمین درگیری فیزیکی بین کارگران ساختمانی و شهربانان بخش خصوصی  است که در محمد شهر رخ می دهد و ما باید از این گونه اقدامات جلوگیری کنیم .

کورانی گفت: من بارها آسیب های برون سپاری نظارت ها به بخش خصوصی را به مدیریت شهری محمدشهر متذکر شده ام و موضوع ضرب و شتم کارگر ساختمانی نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

محمد مهرزاد رئیس شورای اسلامی  شهر محمدشهر افزود: پس از بررسی موضوع سه نیروی مختلف شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمدشهر به عنوان عوامل ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی اخراج شدند.

مهرزاد گفت: این حادثه دیروز بین عوامل شرکت پیمانکاری خصوصی وابسته به شهرداری محمدشهر و تعدادی کارگر ساختمانی رخ داد که با مصدومیت سطحی یکی از کارگران ساختمانی همراه شد.

مهرزاد با بیان این که اقدام عوامل شرکت پیمانکاری در ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی مورد تائید شورا و شهرداری محمدشهر نیست ، گفت: این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس شورای شهر محمدشهر افزود: چنین حوادثی طی امسال حدود چهار بار تکرار شده و هر بار موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و این اقدام با مداخله دستگاه قضایی بررسی و برخورد قانونی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار