جناب آقای معاون !اینجا سالهاست که  واقعیت ها زیر مصلحت اندیشی ها مدفون مانده است ،حتی آمار کرونا ومرگ ومیر ناشی از آن که بطور مستقیم با سلامت وجان مردم مرتبط است واقعی نیست !بنابراین مردم و رسانه ها به حقیقت امور آگاهند و مخاطرات بازگشایی مدارس را درک کرده اند !نمی شود کسی یا کسانی را که برای جان فرزندان مردم دل می سوزاند تهدید به برخورد کرد!
کد خبر: ۹۰۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 17 September 2020

تابناک ایلام::معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام روز گذشته در نشست  شورای آموزش وپرورش گفت است :امروز برای تداوم زندگی ناچار هستیم با کرونا زندگی کنیم وهمزمان که با رعایت پروتکل های بهداشتی از سلامت خود وهمنوعانمان محافظت می کنیم ،امور روزمره نیز می بایست پیگیری شود .

محمد نوذری در ادامه تهدید کرد که قطعا با افرادی که بطور غیر واقعی دنبال ایجاد استرس کاذب برای دانش آموزان واولیای آنها هستند برخورد می شود.

این سخنان معاون استاندار از چند زاویه قابل تامل است ،اول اینکه پس از شش ماه که کرونا تمامی ساحت زندگی مردم جهان را تحت تاثیر قرار داد ،این مسئولین هستند که باید پاسخ دهند که چه تمهیداتی را فراهم کرده اند که در کنار زندگی با گرونا چرخ زندگی و معیشت مردم هم به گونه ای بچرخد که هم سلامت آنان تامین شود وهم بساط سفره هایشان جمع نشود !؟

اینکه مردم باید برای حفاظت از سلامت خود و شهروندان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند حرف ودرست ومنطقی است ،اما این امر برکسی پوشیده نیست که وضعیت معیشت مردم ما در این شرایط وضعیت خوبی نیست و برای بسیاری حفظ جان در معرض گرسنگی بسیار با اهمیت تر از رعایت پروتکل هاست ،جمع این دو در کنار هم جمع نقیضین است .

این دولت و مجموعه حاکمیت است که باید پاسخ دهد چرا در این کشور مدیریت ها متمرکز نیست و هرکسی که از راه می رسد در حوزه هایی که با جان،مال ،نان وشان مردم مرتبط است ،اظهار نظر می کند وهر کسی سعی بر این دارد براساس منافع خود حرف خود را به کرسی بنشاند ونتیجه این می شود پس از شش ماه وضعیت کرونا به مراتب بدتر از روزهای ابتدای شیوع آن باشد؟!

اما در خصوص بازگشایی مدارس ! جناب معاون استاندار باید با درک تمامی جنبه ها در خصوص بازگشایی مداس اظهار نظر کنند ! مگر می شود در شرایطی که دولت برای کنترل شیوع کرونا از سویی نمازجمعه و محرم واربعین را تعطیل اعلام کرده است اما از سویی دیگر دهها هزار نفر دانش آموز بی دفاع را  بدون امکانات بهداشتی کنار هم قرار دهد ،آیا همین پارادوکس در رفتارها برای شکل گیری دغدغه در بین مردم ورسانه ها کافی نیست !؟

آیا در شرایطی که رییس جمهور یک کشور خود از ترس کرونا حاضر نیست  در جمع دانش آموزان حضور یابد  و زنگ مدارس را بصورت مجازی به صدا در می آورد، اما وزیر ومجموعه تحت مدیریتش بر آموزش حضوری دانش آموزان در مدراس غیر استاندارد اصرار دارند، همین رفتار برای اثبات عدم همخوانی شعار وعمل مسئولین  وشکل گیری نگرانی در بین اولیاء ودغدغه مندان کفایت نمی کند؟!

جناب آقای معاون !اینجا سالهاست که  واقعیت ها زیر مصلحت اندیشی ها مدفون مانده است ،حتی آمار کرونا ومرگ ومیر ناشی از آن که بطور مستقیم با سلامت وجان مردم مرتبط است واقعی نیست !بنابراین مردم و رسانه ها به حقیقت امور آگاهند و مخاطرات بازگشایی مدارس را درک کرده اند !نمی شود کسی یا کسانی را که برای جان فرزندان مردم دل می سوزاند تهدید به برخورد کرد!آیا به جای تهدید دلسوزان ودغدغه مندان بهتر نیست آموزش وپرورش را به حال خود بگذارید ،تا خود تصمیم بگیرد که چگونه امورش را مدیریت کند وچه کسی را کجا بگذارد؟!

مگر غیر از این است که در هرحوزه ای باید متخصص آن حوزه اظهار نظرکند و ملاک برای تصمیم گیری باشد ؟! وزارت بهداشت ،جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی بعنوان صاحب نظر حوزه سلامت وکرونا بارها از مخاطرات بازگشایی مدارس هشدار داده اند !پس این همه اصرار برای حفظ فرزندان مردم در کانون های بحران برای چیست؟ اگر در پشت آن  هدفی غیر از منفعت طلبی وجلب رضایت کانون های قدرت ومافیای ثروت نهفته نیست !چه هدفی دیگری می توان برای آن متصور بود ؟!

دوران زورگویی ،تهدید به خاموش کردن صداها به سر آمده است !بنابراین بهتر است منطقی به مساله نگریسته شود وبه این پرسش پاسخ داده شود ؛مگر می شود کسی را که دغدغه سلامت مردم داشته باشد ،کسی که سلامت فرزندان مردم را درک کرده وجان آنان ار در معرض تهدید می بیند واز این منظر هشدار بدهد را به برخورد قاطع تهدید کرد ؟!پس تکلیف  شعار " از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می برم "چه می شود ؟!

جناب آقای معاون !ما از همان روز های پیش از بازگشایی مدارس با منطق وبر اساس محاسبات دقیق ودرک شرایط وحال روز جامعه، با بازگشایی مدارس مخالف بودیم ،هشدار دادیم ،توصیه نمودیم ،اما حرفمان به جایی نرسید چون ایمان داریم  بیدار کردن کسی که خود را خواب زده بسیار سخت است!

حالا هم به شدت مخالفیم وسر موضع خود هستیم ،باردیگر اینجا هم می گوییم که بازگشایی مدارس در چنین شرایطی اصلا به خیر وصلاح مردم نیست وسلامت فرزندان آنان در معرض تهدید جدی قرار دارد. نباید جان دانش اموزان را وجه المصالحه رقابتهای جناحی و مصلحت اندیشی ها قرار داد،اتفاقا اینجا ما تهدید می کنیم اگر فردا روزی جان یک دانش آموز قربانی لجاجت ومصلحت اندیشی ها شود ، از مدیران نخواهیم گذشت وواقعیت را مو به مو به مردم خواهیم گفت! براستی که محکمه افکار عمومی بالاتر از همه محکمه هاست !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار