به‌جرات می‌توان گفت که فصل بهار، بهترین فصل‌ برای سفر به شیراز است. شهر شیراز در فصل بهار و به‌خصوص در ماه اردیبهشت در بهترین حالت خودش قرار دارد. در این ماه، نه خبری از شلوغی‌های عید نوروز است و نه از گرمای طاقت‌فرسای تیر ماه.
کد خبر: ۹۰۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 16 September 2020

بهترین زمان سفر به شیراز و رزرو هتل در آن
اولین دغدغه مسافران برای رفتن به یک شهر توریستی، رزرو یک هتل یا اقامتگاه مناسب برای اسکان است. اگر مقصد سفرتان را شهر شیراز انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که نیازی نیست هیچ نگرانی از بابت رزرو هتل شیراز داشته باشید. در این شهر انواع‌واقسام هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها وجود دارد که دست شما را برای انتخاب باز گذاشته‌اند. اکثر این هتل‌ها از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند و امکانات و خدمات بی‌نظیری را به گردشگران ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم درمورد بهترین زمان برای رزرو هتل های شیراز صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

چه زمانی به شهر شیراز سفر کنیم؟
این شهر از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران قرار دارد. اطراف شهر شیراز توسط کوه‌های بمو، دراک، چهل مقام، باباکوهی و سبزپوشان احاطه شده است. در شیراز از نظر آب‌وهوایی تنوع بالایی می‌بینید؛ این شهر شعروادب در هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد. سه نوع آب‌وهوای کوهستانی، معتدل و گرم‌وخشک در این شهر درجریان است. بسته به اینکه در چه فصلی از سال به شهر شیراز سفر می‌کنید، این آب‌وهوا تغییر می‌کند؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت آب‌وهوای این شهر در اغلب مواقع سال معتدل و برای سفر بسیار مطلوب و دلپذیر است.

سفر به شیراز در فصل بهار
به‌جرات می‌توان گفت که فصل بهار، بهترین فصل‌ برای سفر به شیراز است. شهر شیراز در فصل بهار و به‌خصوص در ماه اردیبهشت در بهترین حالت خودش قرار دارد. در این ماه، نه خبری از شلوغی‌های عید نوروز است و نه از گرمای طاقت‌فرسای تیر ماه. علاوه‌براین ماه اردیبهشت زمان شکوفه‌های بهارنارنج و گل‌های محمدی است که با قدم‌زدن در خیابان‌های شیراز عطر دلنشین آن را استشمام خواهید کرد. نسیم خنک بهاری و همچنین باغ‌های زیبای گل‌های بنفشه، رز و اطلسی باعث شده است که از ماه اردیبهشت به‌عنوان بهشت شیراز یاد شود. دو جشنواره مهم برای بزرگداشت سعدی و بزرگداشت شهر شیراز نیز در ماه اردیبهشت برگزار می‌شوند. هدف از برگزاری این جشنواره‌ها این است که گردشگران ایرانی و خارجی را با فرهنگ، آداب‌ورسوم و هنر مردم شیراز آشنا کنند. اگر مشتاق شعروادب هستید و می‌خواهید در این جشنواره‌ها حضور داشته باشید، برای رزرو هتل شیراز در ماه اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید.

سفر به شیراز در فصل تابستان
فصل تابستان یکی از گرم‌ترین زمان‌ها برای سفر به شیراز است؛ به‌طوری‌که گرم‌ترین ماه سال در شهر شیراز، تیرماه به‌حساب می‌آید که میانگین هوا در این شهر به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب‌وهوای شیراز در فصل تابستان گرم و خشک است. ازاین‌رو اگر می‌خواهید در این فصل به شهر شیراز سفر کنید، باید تحمل گرمای زیاد و خشکی هوای این شهر را داشته باشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که با گرمای هوا مشکلی ندارید و همچنین می‌خواهید در یک زمان خلوت به شیراز بروید، به شما توصیه می‌کنیم که رزرو هتل شیراز را برای فصل تابستان انجام دهید.

سفر به شیراز در فصل پاییز
بعد از فصل بهار، بهترین زمان برای سفر به شیراز، فصل پاییز است. آب‌وهوای شیراز در این فصل بسیار معتدل و مطلوب خواهد بود؛ به‌طوری‌که میانگین دمای هوای شیراز در فصل پاییز به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. باران‌های پاییزی و همچنین منظره زیبای ریزش برگ درختان، جذابیت سفر به شیراز در پاییز را دوچندان می‌کند. از دیگر مزیت‌های سفر به شیراز در فصل پاییز این است که می‌توانید در جشنواره‌هایی که در این شهر برگزار می‌شود، شرکت کنید. جشنواره بزرگداشت حافظ و همچنین بزرگداشت کوروش کبیر به‌ترتیب در ماه‌های مهر و آبان برگزار می‌شوند. اگر علاقه‌مند به شرکت و حضور در این مراسم‌ها هستید، می‌توانید از رزرو هتل شیراز در فصل پاییز استفاده کنید. خوب است بدانید از آنجایی‌که شهر شیراز در فصل پاییز خلوت‌تر از دیگر فصل‌های سال است، با سفر به شیراز در این فصل می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و سفری به‌صرفه و کم‌هزینه داشته باشید.

سفر به شیراز در فصل زمستان
سردترین روزهای شهر شیراز در فصل زمستان است. در ماه دی به‌عنوان سردترین ماه سال، دمای هوا در شیراز به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر در این فصل سفر به شیراز را پشت‌سر می‌گذارید، باید خودتان را برای بارش برف و باران آماده کنید. یکی از زیبایی‌های سفر به شیراز در فصل زمستان، گل‌های نرگس و عطر بی‌نظیر آن‌ها است که در خیابان‌های شیراز قابل استشمام هستند.

سفر به شیراز می‌تواند به یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات شما تبدیل شود. همان‌طورکه گفتیم بهترین زمان برای رزرو هتل شیراز و سفر به این شهر، اردیبهشت ماه است. باوجوداین سفر به شهر شیراز در دیگر ماه‌های سال نیز خالی از لطف نیست و ویژگی‌های مخصوص خودش را دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار