کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز از کمبود واکسن مننژیت در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 16 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» ابراهیم فرهودی با اشاره گلایه مردم از کمبود واکسن مننژیت در استان اظهار کرد: کمبود واکسن مننژیت تنها مختص البرز نیست و کل کشور با آن درگیر است.

وی ادامه داد:  با پیگیری‌هایی که  از دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  صورت گرفته امیدواریم مشکل کمبود این واکسن تا هفته آینده حل شود.

وی توضیح داد: هر استان تعداد مشخصی از واکسن مننژیت را از دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تحویل می‌گیرد و بعد در بین مراکزی که این واکسن را تزریق می‌کنند، توزیع می‌شود.

فرهودی در پاسخ به اینکه افرادی که تا چند هفته دیگر به خدمت سربازی اعزام می‌شوند گلایه دارند که این واکسن و واکسن کزاز و دیفتری را تزریق نکرده‌اند، گفت: البرز هیچ کمبودی در خصوص واکسن کزاز و دیفتری ندارد و در  انبارها به میزان نیاز واکسن کزاز و دیفتری ذخیره شده است. در خصوص واکسن مننژیت نیز در برگه واکسیناسیون مشمولان عنوان می‌شود که این واکسن تزریق نشده و به محض تامین،  اقدامات لازم جهت تزریق به مشمولان صورت می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین باید تمام مشمولان خدمت سربازی قبل از اعزام واکسن کزاز و دیفتری را تزریق کنند و در برگه واکسیناسیون آنها این موضوع قید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار