مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا از مهرماه آغاز و در سه فاز توزیع خواهد شد، گفت: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان سال خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 15 September 2020

چگونه واکسن آنفلوآنزا اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

به گزارش «تابناک البرز» امیر بقایی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه اجباری نیست، اظهار کرد: تزریق این واکسن برای گروه‌های حساس و خاص مثل کودکان زیر شش سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد بالای ۶۵ سال، کادر بهداشت و درمان و زنان باردار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه توزیع این واکسن از هفته اول یا دوم مهر ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این واکسن در سه فاز در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

بقایی افزود: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان سال خواهیم بود.

مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در فاز دوم این واکسن با نرخ ۴۰ هزار تومن در اختیار افراد مسن و کسانی که دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: در فاز دوم توزیع، متقاضیان باید به سامانه معرفی شده ورود و با درج کد ملی خود نسبت به خرید این واکسن با نرخ دولتی اقدام کنند.

بقایی تاکید کرد: در فاز سوم هم واکسن آنفلوآنزا  توسط داروخانه‌ها برای افراد عادی جامعه توزیع می‌شود و سعی داریم قیمت آن همان ۴۰ هزار تومان مرجع باشد.

وی در پاسخ به اینکه چطور واکسن اصل از تقلبی را تشخیص دهیم، گفت: واکسن آنفلوآنزا اختصاصا برای همان سال تولید می شود یعنی ما از دو هفته بعد باید شاهد توزیع واکسن تولید ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ باشیم و در غیر این صورت واکسن‌های عرضه شده یا تقلبی‌اند و یا انبار شده از سال‌های قبل هستند که اثرگذاری لازم ندارند.

بقایی اظهار کرد: مردم می‌توانند واکسن اصل را از داروخانه‌ها و مراکز بهداشت تهیه کنند و از خرید اینترنتی آن هم با قیمت ۳۰۰- ۴۰۰ هزار تومان خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار