کد خبر: ۸۹۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 14 September 2020

 

 

حسین اکبر عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این اقدام تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی در استان به ۲ هزار و ۵۷ روستا  و شاخص گاز رسانی روستایی نیز به ۹۵.۵۵ درصد رسید.

وی روستاهای گازرسانی شده در هفته دولت را در ۶ شهرستان سیاهکل، رودبار، رودسر، لنگرود، شفت و تالش  عنوان و تصریح کرد: با گازرسانی به این روستاها که برای انجام آن  افزون بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است، ۸۱۶ خانوار از گاز طبیعی بهره مند شدند.

 اکبر با تاکید بر اینکه که هم اکنون خطوط گاز به دورترین نقاط استان رسیده است، اظهار داشت: با اجرای این پروژه ها در هفته دولت امسال، مجموع طول شبکه گاز در استان به بیش از ۲۱ هزار و یکصد کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۸ روستا از  گاز بهره‌مند شدند، افزود: پارسال ۱۸ هزار و ۳۴۰ مشترک شهری و ۱۷ هزار و ۷۲ روستایی به تعداد مشترکان گاز استان افزوده شد که در مجموع اشتراک‌پذیری صورت گرفته در سال گذشته ۳۵ هزار و ۵۰۲ مشترک بوده است.

اکبر با یادآوری اینکه شرکت گاز هم اکنون به بیش از ۹۸ درصد از خانوارهای استان گازرسانی کرده است، اظهار داشت: برای تحقق این مهم بیش از ۶۰۰ هزار انشعاب گاز در سطح استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه این شرکت با نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گاز در استان به سمت کیفی سازی خدمات حرکت می کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا شرکت گاز اهتمام داشته تا با اجرای پروژه های کیفی متنوع از قبیل سیستم قرائت آنلاین صورتحساب، ایجاد پایگاه داده مکانی (GIS)، مرکز پیام و اتفاقات یکپارچه گاز، سامانه تلفنی ۳۴۱۴، سیستم مکانیزه پاسخگویی به شکایات، نرم افزار  تلفن همراه خدمات الکترونیک گاز  درجهت خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استان گام بردارد.

در حال حاضر  یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان گیلان، مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۱ هزار متعلق به بخش خانگی، بیش از ۸۳ هزار مشترک مربوط به بخش تجاری، ۵ هزار و ۸۳۵ مشترک در بخش صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG مربوط به بخش حمل و نقل و سه مشترک در بخش نیروگاهی می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار