مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: انعقاد تفاهم‌نامه استاندارد‌سازی سازه‌های فولادی تحولی نوین در این حوزه است.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 14 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» پرویز درویش در آیین انعقاد تفاهم‌نامه استانداردسازی سازه‌های فولادی در کرج، با بیان اینکه "سیاست سازمان ملی استاندارد امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌های دولتی و انجمن‌های تخصصی تعاونی‌های مربوطه، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در کمک به اجرای ماموریت‌ها و وظایف سازمان ملی استاندارد است" اظهار داشت: محورهای عمده این تفاهم‌نامه همکاری در تدوین استانداردهای ملی ایران و مدیریت در ساختار های بین‌المللی، آموزش، ترویج و همکاری در اجرای استانداردهای تخصصی به‌ویژه استانداردهای اجباری و تسهیل در تأیید صلاحیت‌ها است.

وی با بیان اینکه "تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین سازمان ملی استاندارد و هیئت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی  امضاء شد در راستای هموارشدن مسیر اجرای استاندارد 38-34 بوده و بسیار حائز اهمیت است" افزود: در حوزه جوش و سازه‌های فولادی پیش ساخته  بالغ بر هزار تولید کننده در کشور فعال هستند که در صنعت ساختمان، وزارت نفت و وزارت راه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به "اینکه  تعاونی‌ها  به‌عنوان بازوی قدرتمند اجرایی ما در  سازمان استاندارد هستند" بیان کرد: در زمینه اجرا، تحقیق و ترویج تولیدکنندگان که در این حوزه فعال هستند، اجرای استاندارد اجباری، همکاری در بحث برگزاری کمیته‌های علائم و نظارت بر حسن اجرای استاندارد کمک شایانی می‌کنند.

سعید زارع حقیقی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور نیز در این آیین با بیان اینکه "تمام استانداردهایی که در کشور و در هرجایی از دنیا تدوین می‌شود باید از  دل صنعت و کارخانه‌داران استخراج شود" اظهار داشت: در حال حاضر  بالغ بر هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که با سرمایه‌های زیادی در حال فعالیت هستند اما  از لحاظ کیفیت کنترل نشده‌اند.

وی با بیان اینکه "استاندارد 38-34 در حوزه سازه‌های فولادی  مدت‌ها است که مورد توجه قرار نگرفته است" افزود: علی‌رغم اینکه قریب به 6 ماه از این ابلاغ  استاندارد گذشته است اما  همچنان پروانه استاندارد دریافت نکرده‌ایم.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور با اشاره به اینکه "این تفاهم‌نامه می‌تواند کمک بزرگی به حل معضلات و مشکلات کند" بیان کرد: با کمک کارشناسان اداره کل صنایع فلزی  می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در این حوزه  باشیم . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار