مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی تونل انتقال آب طالقان انجام شده و وزارت نیرو برای احداث آن پیگیر اخذ مجوز از سازمان محیط زیست است.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 14 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب از تونل سد کرج به تهران گفت: اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نداده و هنوز انتقال تونلی آب از سد کرج به تهران انجام نشده است.

حکیمی افزود: آغاز انتقال آب از این تونل نیازمند توافق وزارت نیرو و سازمان محیط زیست برای برآورد و تخصیص حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کرج است که هنوز این توافق حاصل نشده است.

وی در خصوص طرح احداث یک تونل جدید از سد طالقان تا کرج برای انتقال آب به تهران هم گفت: در حال حاضر آب از طالقان به کرج توسط خط لوله انجام می‌شود و طرح احداث تونل برای جایگزینی با این خط لوله است.

حکیمی در خصوص اینکه آیا احداث این تونل می‌تواند تبعات زیست محیطی داشته باشد یا خیر هم خاطرنشان کرد: اگر این تونل احداث شود می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد و باعث خشک شدن چشمه‌های پایین‌دست شود.

وی در پاسخ به اینکه احداث تونل انتقال آب طالقان-کرج در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی این تونل انجام شده و وزارت نیرو برای احداث آن پیگیر اخذ مجوز از سازمان محیط زیست است.

حکیمی در خصوص نظر محیط زیست درباره احداث این تونل با توجه به احتمال اثراث منفی زیست محیطی اظهار کرد: محیط زیست براساس مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در مورد این طرح نظر می‌دهد و با توجه به اینکه قرار است خط لوله موجود به تونل تبدیل شود، اگر مجوز صادر شود احداث تونل باید با رعایت الزامات محیط زیستی مد نظر سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار