لقمانی به جاذبه‌های طبیعی موجود در فارس به عنوان ظرفیتی مهم برای رونق صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم نیازمند ابزار‌های دقیق بازاریابی و بازارشناسی مستمر هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 13 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید علی نقی طبیب لقمانی با اشاره به موفقیت فارس در توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری، بهسازی فضاها، تشویق مردم به ایجاد کسب و کار خلاق و نوآورانه در حوزه خدمات گردشگری، به ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، افزود: پیشینه غنی فرهنگی، هنری، تاریخی و مذهبی فارس زمینه ساز توسعه گردشگری در استان است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۳۲ هتل، متل، هتل آپارتمان و اقامتگاه‌های بومگردی در استان در دست بهره برداری است، گفت: فارس طی چند سال گذشته در احداث واحد‌های اقامتی به لحاط کمی و کیفی رشد قابل توجهی را تجربه کرده؛ رشدی که گواه امنیت سرمایه گذاری در این بخش است.

معاون گردشگری استانداری فارس همچنین تعداد پروژه‌های در حال ساخت توسط بخش خصوصی در سطح استان را ۱۵۳ مورد اعلام و اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل ۳۰ هتل، ۴۰ اقامتگاه سنتی و بوم گردی ۱۰ زائر سرا و مهمانپذیر، ۲۸ مجتمع گردشگری عمومی، ۱۳ سفره خانه سنتی، ۱۷ اردوگاه و محوطه گردشگری، ۲ واحد تأسیسات اقامتی و پذیرائی، ۲ مجتمع خدماتی رفاهی و ۱۱ مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری است.

لقمانی به جاذبه‌های طبیعی موجود در فارس به عنوان ظرفیتی مهم برای رونق صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم نیازمند ابزار‌های دقیق بازاریابی و بازارشناسی مستمر هستیم.

به گفته او فقدان شبکه و دفاتر تبلیغاتی حرفه‌ای و ناکارآمدی سیستم موجود تسهیلات سفر، ضعف قوانین و ضوابط حاکم بر مدیریت و بهره برداری از جاذبه‌های گردشگری به ویژه در سایت‌های تاریخی و طبیعی و ناتوانی در بهره برداری مناسب از قابلیت‌های گردشگری عشایری و روستایی استان از موانع بهره برداری مطلوب از جاذبه‌های طبیعی فارس در راستای رونق گردشگری بوده است.

لقمانی همچنین از ناشناخته ماندن بسیاری از زوایای فرهنگی غیر ملموس استان و کوتاهی متولیان این حوزه برای معرفی این زاوایا انتقاد و اضافه کرد: بهسازی فضا‌ها و نماد‌های مذهبی و اعتلای کیفیت خدمات گردشگری زیارتی، بهسازی فضا‌ها و نماد‌های تاریخی فرهنگی و اعتلای کیفیت خدمات این حوزه و شناسایی و معرفی تمام زوایای فرهنگی می‌تواند به رونق هر چه بیشتر گردشگری در استان کمک کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار