علیرضا عباسی دومین نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با کسب ۲۷ هزار و ۱۰ رأی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 12 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با دیگر شهرها و استانهای کشور در سه شهر کرج، فردیس و اشتهارد در حالی به اتمام رسید که با قرائت آراء اخذ شده در ۹۰۸ شعبه انتخابی، علیرضا عباسی با کسب ۲۷ هزار و ۱۰ رأی به عنوان سومین نماینده البرز انتخاب شد.

در یازدهمین مجلس شورای اسلامی سه نماینده از استان البرز، حضور دارند که از این تعداد، علی حدادی از حوزه انتخابی ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و مهدی عسگری به عنوان اولین نامزد منتخب مردم کرج، فردیس و اشتهارد در روز ۲ اسفند ۹۸ با کسب حداکثر آراء ، وارد مجلس شدند.

فاطمه آجرلو و علیرضا عباسی به ترتیب سومین و چهارمین منتخب مرحله اول بودند که در دور دوم و روز جمعه ۲۱ شهریور ۹۹ به رقابت پرداختند و عباسی با کسب بیشترین آراء به عنوان دومین نماینده مردم شهرهای کرج، فردیس و اشتهارد مشخص شد.

علیرضا عباسی در سال ۱۳۵۳ در یکی از روستاهای شهر قم به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در همان روستا انجام داد و تحصیلات دبیرستانی خود را در شهر قم گذراند.

وی در سال ۱۳۷۳ در رشته زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران قبول شد. بعد از اخذ لیسانس در رشته بیوتکنولوژی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شد. پس از دفاع پایان نامه در سال ۷۹، به عنوان پژوهشگر در موسسه بیوتکنولوژی کشاورزی کرج مشغول به فعالیت شد. در سال ۸۱ در کنکور دکترای عازم به خارج کشور وزرات علوم شرکت نموده و در دانشگاه ارلانگن نورنبرگ با بورسیه دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شده و در سال ۸۶ از رساله دکتری خود دفاع کرد.

او پس از اتمام تحصیل به ایران برگشت و از سال ۱۳۸۶ تا امروز عضو هیئت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.

عباسی سه سال به عنوان معاون گروه زراعت و هفت سال به عنوان مدیر گروه مستقل پژوهشی بیوتکنولوژی و سه سال نیز به عنوان سردبیر مجله علوم گیاهان زراعی ایران مشغول به کار بوده است. در سال ۱۳۸۹ مسئول کارگروه کشاورزی دانشجویان اعزام به خارج را بر عهده گرفت و سه سال عضو کارگروه ثبت اختراعات معاونت علمی ریاست جمهوری و از سال ۹۰ در استان البرز عضو کارگروه هیئت بررسی علمی هیئت های علمی است.

موضوع محصولات تراریخته یکی از مباحثی است که در فعالیت‌های وی بیشتر از موضوعات دیگر قابل مشاهده است به طوری که عباسی را می‌توان مخالف محصولات تراریخته در کشور دانست.

عباسی پیش از این در خصوص میزان اموال خود اعلام کرده بود: دارایی‌های بنده پس از ۱۳ سال تدریس در دانشگاه تهران با مرتبه دانشیاری و پایه ۱۷ به این شرح است: یک واحد آپارتمان ۵۸ متری در خیابان ایرانشهر تهران، یک واحد آپارتمان ۷۵ متری در اطراف چهاراه مصباح کرج، یک خودرو تیبا، همسر و دو فرزندم هم اموالی ندارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار