رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز در موضوع کنترل هوشمند، شناسایی تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز همت و اراده‌ای جدی دارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 10 September 2020

به گزارش تابناک تبریز،شهرام دبیری در نشست تخصصی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهری در سالن کنفرانس مرکز همایشهای بین المللی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشستهای متعدد با موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز موجب شده که شهرداری نیز با جدیت و همتی مضاعف به صورت هوشمند در بحث کنترل و شناسائی تخلفات ساختمانی ورود کند.

وی افزود: وجود برخی نقاط که در دید مأموران شهرداری نبوده و احاطه کاملی بر این مناطق نیست، رصد ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهر و حاشیه نشینی را با مشکل مواجه کرده که بهره گیری از تصاویر پهپاد و نرم افزارهای موجود، به یقین کمک شایانی به معاونت خدمات در شناسائی تخلفات خواهد کرد تا از هرگونه ساخت و سازهای بدون مجوز در حریم شهری ممانعت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نصب تابلو در قطعات و اراضی متعلق به بخشهای دولتی تأکید کرد و افزود: با برخی تمهیدات میتوان از گسترش دامنه تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز پیشگیری کرد.

دبیری در خصوص ساخت و سازهای داخل محدوده شهری نیز اظهار کرد: مهمترین اصل در موضوع پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، هماهنگی مابین معاونت شهرسازی و معماری و معاونت خدمات شهری در خصوص مسائل نظارتی است که بر اساس مجوزهای صادره این ساخت و سازها انجام گیرد.

وی افزود: معاونت خدمات و زیر مجموعههای این معاونت عملکردی دقیق را در خصوص شناسایی تخلفات ساختمانی دارند، اما در خصوص مجوزهای موجود و ساخت و سازها از قبیل تعداد طبقات و متراژ و... باید هماهنگیها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای لازم ارائه شود.

 وی در پایان سخنان خود به بهره گیری از نرم افزارهایی که آخرین تغییرات ساخت و سازهای شهری را به صورت سه بعدی رصد کرده و این تغییرات را جهت مقابله با تخلفات ثبت نماید تأکید و اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده و اجرای کامل این راهکارها، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز در تبریز باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار