معاون اقتصادی استاندار در ستاد رفع موانع تولید
صمیمی دوست : در بحث واگذاری زمین های مسکونی متضرر از سیلاب سال ۱۳۶۵نیز باید تدبیری اندیشیده شود تا افراد جا مانده از معافیت های ۷۵درصدی پراخت هزینه زمین معاف شوند .
کد خبر: ۸۹۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴ 10 September 2020
تعیین تکلیف واگذاری زمین له متضررین سیلاب شهر لنده
نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنده با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این  نشست فرماندار شهرستان لنده با اشاره به اهمیت و ضرورت تولید گفت:امروز تولید به عنوان یکی از نیازهای حیاتی کشور است که باید این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: شهرک گلخانه ای  روستای مالشیخ دارای موانع و چالش های زیادی است که در صورت رفع مشکلات و موانع سد راه باعث اشتغالزایی و جهش تولید در حوزه کشاورزی خواهد شد.
خدادوست موسوی تصریح کرد: نقش کشاورزی در توسعه پایدار شهرستان بسیار مهم است و امیدواریم ادارات کل منابع طبیعی و جهادکشاورزی زمینه توسعه این مجتمع گلخانه ای را هرچه سریعتر فراهم کنند.
موسوی در ادامه با اشاره به بحث مشکلات معابر روستایی گفت: در بیشتر روستاها مشکلات زیادی در حوزه ی معابر داریم که حتی در برخی از این روستاها تردد برای شهروندان واقعا مشکل است.
وی تاکیدکرد: انتظار داریم بنیاد مسکن نسبت به اصلاح و توسعه طرح هادی و بهینه سازی معابر روستایی نهایت همکاری لازم را نسبت به این مهم داشته باشد.
فرماندار لنده در ادامه با اشاره همکاری خوب بنیاد علوی و بانک سینا با ارائه بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات کرونایی با کمترین سخت گیری بانکی به صنوف و اقشار آسیب دیده کرونایی در کمتر از یک ماه پرداخت شد.
موسوی به مشکلات نان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های اساسی در این شهرستان بحث بی کیفیتی نان است که یکی از مهمترین مطالبات شهروندان است که امیدواریم با حمایت مسئولان از متصدی مجتمع نان شاهد رفع مشکل نان در شهرستان باشیم.
تعیین تکلیف واگذاری زمین له متضررین سیلاب شهر لنده

در ادامه معاون اقتصادی استاندار با اشاره به حضور خود در هفته دولت در شهرستان لنده گفت: امروز و در ادامه پیگیری مطالبات به حق مردم در هفته دولت و با دعوت از مدیران کل برای تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان لنده برای پیگیری و رفع پروژه های که کمک به تولید شهرستان می کنند تشکیل شد.
وی افزود: شهرستان لنده در طول سال های گذشته محرومیت های زیادی داشته است که علی رغم همه تلاش ها و تخصیص اعتبارات متاسفانه به دلیل عمق محرومیت ها هنوز با مشکلاتی مواجه است که نیازمند حمایت ویژه است.
حشمت اله صمیمی دوست تصریح کرد: توجه به بخش کشاورزی و فراهم کردن زمینه های افزایش تولید در این حوزه یکی از نیازهای اساسی است که جهاد کشاورزی باید بستر های لازم را در این زمینه فراهم کند.
او گفت: ایجاد شهرک ۱۳هکتاری، گلخانه در روستای مالشیخ با اشغالزایی۱۳۰نفر به طور مستقیم و۳۰۰نفر به طور غیر مستقیم یک فرصت مناسب است که علاوه بر اشتغالزایی جوانان این روستا و سایر روستا ها باعث افزایش رونق تولید نیز خواهد شد.
وی در ادامه به مشکلات  حوزه نان  اشاره کرد و گفت: در بحث ارتقای کیفیت نان نیز یکی از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه مسولان صمت و شرکت غله استان قرار گیرد.
صمیمی دوست گفت:باید اداره صمت استان نسبت به بحث واگذاری امتیازات لازم برای ایجاد مجتمع نان با متصدی موجود در  شهرستان نهایت همکاری لازم را داشته باشد.
معاون اقتصادی استاندار گفت:نان تولیدی این مجتمع باید با نان های موجود شهرستان لنده متفاوت باشد که سایر نانوایی ها متضرر نشوند و آنان نیز در این زمینه اعتراضی نداشته باشند.
صمیمی دوست گفت: در بحث واگذاری زمین های مسکونی متضرر از سیلاب سال ۱۳۶۵نیز باید تدبیری اندیشیده شود تا افراد جا مانده از معافیت های ۷۵درصدی پراخت هزینه زمین معاف شوند که بنیاد مسکن و فرمانداری در قالب جلسه ای این موضوع را بررسی و نتیجه این جلسه به همراه مستندات به تهران جهت تعیین تکلیف نهایی ارسال کنند.
وی در ادامه به مشکلات اینترنتی شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: یکی از چالش های مهم در حوزه نقشه برداری و استفاده بنیاد مسکن از نرم افزار شمیم که به مرکز کشور متصل است بحث همین ضعف در زیر ساخت های اینترنتی است که علاوه بر آن در حوزه نرم افزار شاد مدارس نیز مشکلاتی داریم که امیدواریم رفع شود.
صمیمی دوست در ادامه گفت: طرح گردشگری موگرمون به عنوان یکی از مهمترین طرح های جهش تولید استان است که کمک بسیار زیادی به بحث گردشگری شهرستان و اشتغالزایی این شهرستان خواهد کرد و امیدواریم هرکجا به مشکلی برخورد مسئولان نسبت به رفع معارضات قانونی در جلسه ستاد موانع مطرح تا تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.
معاون استاندار با قدردانی از مدیرعامل بانک صادرات و سینا به واسطه پرداخت بیشترین تسهیلات کرونایی به شهروندان در سطح استان قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار