معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز برای پیشگیری دانش آموزان از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به چند توصیه اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 08 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» شهاب معینی مستوفی با اشاره به این که تمامی دانش آموزان و کارکنان قبل از ورود به مدرسه و سپس هفته‌ای یک بار فرم خود اظهاری را تکمیل کنند گفت: تعداد دانش آموزان با ابعاد و تهویه فضای فیزیکی در کلاس‌ها متناسب باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: از حضور کارکنان و دانش آموزان داری علائم کرونا در مدرسه پیشگیری شود.
مستوفی گفت: دانش آموزان، معلمان و کارکنان درصورت داشتن علائم مشکوک مانند تب از رفتن به مدرسه خودداری کنند و بازگشت آن‌ها به مدرسه منوط به دریافت گواهی پزشک باشد.

او با بیان این که استفاده از ماسک توسط دانش آموزان، معلمان و کارکنان در مدت زمان حضور در مدرسه رعایت شود گفت: حفظ فاصله اجتماعی ایمن حداقل یک متر درتمامی فضا‌های مدرسه رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که از تجمع و ازدحام کارکنان و دانش آموزان در فضا‌های مختلف مدرسه مانند حیاط، سالن،کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اتاق آبدارخانه، اتاق کپی و همچنین از تجمع خانواده دانش آموزان در فضای خارج مدرسه جلوگیری شود گفت: انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی جمعی و پربرخورد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مستوفی با بیان این که از برگزاری مراسم صبحگاه و فوق برنامه‌ها خودداری شود افزود: استراحت دانش آموزان بین کلاس‌ها در حداقل زمان و در فواصل زمانی مختلف انجام شود.

او گفت: از همزمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام در ساعت شروع و پایان مدرسه خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این‌که مواد مناسب ضدعفونی کننده دست به اندازه کافی و در قسمت‌های مناسب تعبیه شود افزود: استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل ماسک، دستکش و لباس کار مناسب توسط فرد مسئول نظافت در هنگام نظافت الزامیست.

او گفت: استفاده از لوازم التحریر شخصی در مدارس الزامیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار