مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:
مهندس احمد فعله گری گازرسانی به روستا‌های استان کردستان را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و چنین توضیح داد: جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر‌ها را می‌توان نخستین دستاورد گازرسانی به روستاها، به ویژه در مناطق محروم، به شمار آورد.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 07 September 2020
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری در مورد افزایش زیر ساخت‌های رفاهی برای روستائیان اظهار داشت: در کشور ما ضرورت پرداختن به امر روستا و توسعه آن ازسوی دولت‌ها بخصوص دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه‌ای بوده و در غالب موارد به عنوان محور سیاست‌های توسعه تلقی شده است.
وی افزود: در راستای تحقق توسعه عدالت اجتماعی و بهره مندی جمعیت روستایی استان کردستان از منبع انرژی پایدار در چند سال اخیر بخصوص در زمان دولت تدبیر و امید مورد توجه خاص دولت مردان بوده و این ایدئولوژی زیربنای اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان قرار گرفته تا ماندگاری روستانشینان تثبیت گردد.
فعله گری در مورد وضعیت سوخت در چند سال گذشته بخصوص در مناطق مرزی چنین توضیح داد: در گذشته نه چندان دور روستاییان در بسیاری از مناطق استان به دلیل فقدان سوخت مناسب، ناگزیر از قطع درختان و تبدیل آن‌ها به هیزم بودند و یکی از مواردی که در گازرسانی روستایی مورد توجه دوستداران محیط  زیست قرار گرفته این است که با انجام عملیات گازرسانی، روستاییان از هیزم بی نیاز می‌شوند و جنگل‌ها و منابع طبیعی آسیب کمتری را متحمل می‌شوند. در واقع یکی از مزایای جانبی گازرسانی روستایی، حفاظت از جنگل‌های کشور است.
فعله گری تاکید کرد: دولت ندبیر و امید با نگاه اقتصادی به گازرسانی به روستا‌ها و حفاظت از محیط زیست و منابع طیعی از همان روز‌های آغاز به کار دستور‌های مقتضی در رابطه با گازرسانی به روستا‌ها را صادر و در این زمینه کارنامه موفقی از خود به یادگار گذاشته است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از رشد ۱۰۰ درصدی تعداد روستا‌های گازدار نسبت به سال ۱۳۹۲ گزارشی ارائه داد و اظهارداشت: در پایان سال ۱۳۹۲ کل روستا‌های گازدار استان کردستان ۶۴۹ مورد بوده که از سال ۹۲ تا پایان هفته دولت سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۸۱ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیده و تعداد روستا‌های گازدار بدون احتساب کوخ‌های گازدار شده به بیش از ۱ هزار و ۳۳۰ روستا ارتقاء یافته است.
فعله گری در پایان سخنانش بیان داشت: با مقایسه تعداد روستا‌های گازدار سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌گردد بیش از ۱۰۰ درصد رشد در این قسمت نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و توسعه عدالت اجتماعی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار